لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل حتی به مقامات ایالتی آمریکا هم زور می‌گوید

اپل حتی به مقامات ایالتی آمریکا هم زور می‌گوید

شرکت اپل مقامات ایالتی آمریکا را موظف به اجرای قوانینی خاص کرده تا امکان دسترسی به برخی از قابلیت‌های آی او اس ۱۵ را فراهم آورد.

اپل با توسعه آی او اس ۱۵ امکان قرار دادن کارت‌های هویتی دیجیتالی را به کاربران برخی از کشورها ارائه کرد. کاربران آمریکایی از طریق این قابلیت‌ می‌توانند کارت‌های هویتی دیجیتالی خود که توسط مقامات ایالتی صادر می‌شوند را در ایفون ذخیره کنند. در این میان مشخص شده که شرکت اپل نظارت کامل روی روند انتشار کارت‌ّهای هویتی دیجیتالی خواهد داشت. برخی از خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌ها این اقدام اپل را زورگویی نسبت به مقامات ایالتی عنوان کرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده در CNBC تمامی مقامات ایالتی که از سیستم اپل برای ذخیره‌سازی کارت‌های اعتباری دیجیتال استفاده می‌کنند، علاوه بر ارائه اسناد و مدارک لازم برای بررسی کارت‌های هویتی باید افرادی را برای مدیریت درخواست‌های هویتی اپل را نیز استخدام کنند. در حقیقت اپل مقامات دولتی هر یک از ایالت‌های آمریکا را موظف به اجرای قوانین خودش کرده است.

وب سایت Engadget اعلام کرده که حتی دولت فدرال آمریکا هم برای استفاده از فناوری جدید شرکت اپل که در آی او اس ۱۵ ارائه شده باید این قوانین را رعایت کند و در صورت عدم انجام دستورالعمل‌ها شرکت اپل خدمات لازم را به مقامات دولتی ارائه نمی‌دهد.

در حال حاضر مقامات اجرایی در ایالت‌های آریزونا، جورجیا، کنتاکی و اوکلوهوما قوانین اپل را برای دسترسی به خدمات آی او اس ۱۵ پذیرفته‌اند و از طرف دیگر ایالت‌های کانکتیکات، آیوا، مریلند و یوتا نیز در حال تصمیم‌گیری برای اجرای فرایندی مشابه هستند.

جالب اینجا است که شرکت اپل تا به امروز به طور کامل در برابر این موضوع سکوت کرده و هیچ پاسخی به خبرنگارها و وکلای حقوقی نمی‌دهد. این موضوع باعث شده تا وب‌سایت‌های خبری به دو دسته تقسیم شوند و برخی اپل را به خاطر استقلال از مقامات ایالتی و فدرال تحسین و برخی دیگر اپل را به زورگویی متهم کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420