لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل بابت نقض حق کپی‌رایت در چین ۱.۹ میلیون دلار جریمه شد

اپل بابت نقض حق کپی‌رایت  در چین ۱.۹ میلیون دلار جریمه شد

مقامات هنگ کنگی شرکت اپل را به خاطر عدم رعایت حق کپی‌رایت برخی از محصولات فروخته شده در اپ استور ۱۲ میلیون یوان، ۱.۹ میلیون دلار جریمه کردند.

یک ناشر چینی به نام COL Digital Publishing Group نزدیک به ۱۰ سال پیش پرونده‌ای را علیه اپل در دادگاه خلق تیانجین تشکیل داده بود و طی آن اپل را متهم به نقض حق کپی‌رایت و نشر آثار کرده بود. در این دعوای حقوقی نیز شرکت اپل پس از گذشت یک دهه شکست خورد و حالا باید این کمپانی مبلغ یاد شده را به عنوان جریمه پرداخت کند. گفتنی است که موسسه COL هیچ نامی از اپلیکیشن‌هایی که در زمینه انتشار محتوای خودش در اپ استور فعالیت می‌کردند نیاورده است. این پرونده در سال ۲۰۱۲ تشکیل شده بود و حالا با محکوم شدن شرکت اپل به پایان رسیده است.

در این دادگاه مشخص شده که برخی از محصولات نرم افزاری فروخته شده در سرزمین اصلی چین از طریق اپ استور که شامل مواردی نظیر رمان‌ها، کتاب‌های ترجمه شده و موارد دیگر بوده‌اند، دارای حق انتشار اختصاصی بوده و شرکت اپل حق انتشار آن‌ها را نداشته است.

از طرف دیگر شرکت اپل اعلام کرده که صرفا به عنوان توسعه‌دهنده اپ استور فعالیت کرده و اپلیکشن‌های انتشار دهنده این محتوای غیرقانونی به اپل ارتباطی نداشته‌اند. با این حال اپل برای فروش این محتوا از طریق اپ استور حف کمیسیون نیز دریافت کرده است و به عنوان یکی از عاملین نقض حقوق معنوی این محتوای دیجیتالی شناخته می‌شود.

در آوریل سال جاری میلادی نیز شرکت اپل از دادگاه چین درخواست کرده بود تا روند پیگیری این پرونده را با توجه به قوانین نقض کپی رایت و حق معنوی اثار دیجیتالی در امریکا مورد بررسی قرار دهد که این درخواست سریعا از طرف دادگاه چین رد شده بود و در همان دادگاه محکوم به پرداخت ۳۶۸ هزار یوان به عنوان جریمه اولیه به شرکت شاکی شده بود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت