لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

درگیری اپل با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های حذف شده از اپ استور

درگیری اپل با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های حذف شده از اپ استور

برخی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های حذف شده از اپ استور با شرکت اپل درگیر شدند. این توسعه‌دهندگان اپل را به داشتن «طمع افسارگسیخته اپل» متهم کرده و به دنبال گرفتن خسارت ۲۰۰ میلیارد دلاری بودند.

مطابق گزارشی جدید، اپل اخیرا در دادگاه با دو توسعه‌دهنده اپلیکیشن درگیر شده است، دلیل این شکایت از طرف توسعه‌دهندگان این بود که ادعا می کنند اپل برای حفظ منافع شخصی و قدرت انحصارطلبی خود، اپلیکیشن‌های خاصی را از فروشگاه نرم افزاری خود ریجکت کرده است.

یکی از این توسعهدهندگان با نام Dr. Jeffrey Isaacs که اپلیکیشن‌های Caller-ID و WebCaller را ساخته، به قاضی دادگاه گفت که او و سایر شاکیان این پرونده، از رقابت با اپل به خاطر قوانین غیرمنصفانه اپ استور برای تولید و توزیع اپلیکیشن منع شده‌اند.

همراه با ادعای خسارت ۲۰۰ میلیارد دلاری، آن‌ها خواستار حکمی برای منع اپل از بیرون کردن این اپلیکیشن‌ها از اپ استور و گرفتن هزینه  سالیانه ۹۹ دلاری به عنوان هزینه واگذاری شدند.

در این میان اپلیکیشن Coronavirus Reporter هم به این شکایت پیوسته که برای ضبط و به دست آوردن اطلاعات آماری و اپیدمیولوژی حیاتی مثل مورد همه‌گیری کرونا توسعه یافته است.

در مارس ۲۰۲۰، اپل این اپلیکیشن را به دلیل عدم وابستگی به موسسه رسمی مثل دولت، شرکت بیمه، بیمارستان، سازمان‌های غیر دولتی یا دانشگاه و عدم بررسی این اطلاعات توسط یک موسسه معتبر، رد کرد.

این توسعه‌دهندگان در درخواست خود برای ارائه یک دستور مقدماتی اظهار کردند که اپل از قدرت خود در بازار استفاده کرده و مانع رقابت میان اپلیکیشن‌های مورد نیاز برای واکنش ضروری کووید ۱۹ شده و افزودند که این غول فناوری کنترل مستبدانه بر فعالیت‌های اپلیکیشن‌ها دارد.

قاضی این پرونده، شاکی را تحت فشار قرار داد تا منظور خود را از سرکوب کردن توسعه‌دهندگان توسط اپل بیان کند. او در جواب گفت به این دلیل که میلیون‌ها نفر روزانه به طور انحصاری از آیفون استفاده می‌کنند ، اپل می‌تواند بر میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها و تبادل اطلاعات در اینترنت تاثیرگذار و کنترل‌گر باشد.

وکیل اپل به قاضی گفت که این اساس یک شکایت ضدانحصار معتبر نیست، زیرا توسعه‌دهندگان هنوز نتوانسته‌اند بازار مربوط به این شکایت را تعریف کنند.

او ادامه داد که اگر شکایت مربوط به دسترسی به فروشگاه باشد، بنابراین گوشی هوشمند بازار مود نظر نخواهد بود، برای رقابت در این بازار باید  آنها تولید کننده گوشی باشند.

هنوز نتیجه این دادگاه مشخص نشده است و باید منتظر بود و دید که قاضی رای نهایی در مورد فعالیت شرکت اپل و توسعه‌دهندگان را چگونه صادر می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420