لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری شفاف‌سازی اپل به شرکت‌های تبلیغاتی

ضرر ۱۰ میلیارد دلاری شفاف‌سازی اپل به شرکت‌های تبلیغاتی

سال گذشته بود که شرکت اپل از قابلیت شفاف‌سازی اپلیکیشن‌های خود رونمایی کرد و حالا مشخص شده که شرکت‌های تبلیغاتی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار از درآمد خود را نسبت به سال گذشته از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های مالی اخیر در شرکت‌های تبلیغاتی شامل فیس‌بوک، توییتر، Snap و یوتیوب تقریبا ۱۰ میلیارد دلار از درآمد این شرکت‌ها به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در پلتفرم آی او اس کاسته شده است.

قابلیت شفاف‌سازی اپلیکیشن‌ها در آی او اس ۱۴ رونمایی و همراه با مدت زمانی مشخص آماده عرضه به کاربران شد. در آن زمان گزارش‌ها حاکی از آن بود که بسیاری از کاربران آی او اس که نسخه‌های جدید این سیستم عامل را نصب کرده‌اند از قابلیت یاد شده استفاده می‌کنند و تمایلی برای دادن دسترسی و اجازه به اپلیکیشن‌ها در زمینه ردیابی‌های تبلیغاتی ندارند.

حال مشخص شده است که این شرکت‌ها با ضرری ۱۰ میلیارد دلاری مواجه شده است. خبرگزاری فایننشیال تایمز در گزارشی ویژه به این موضوع نیز اشاره کرده است که شرکت‌های تبلیغاتی نظیر فیس‌بوک، یوتیوب (به عنوان بخشی از گوگل)، توییتر و Snap نزدیک به ۱۲ درصد از درآمد خود را از دست داده‌اند. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۹.۸۵ میلیارد دلار از درآمد این شرکت‌ها صرفا به دلیل تغییرات اعمالی در آی او اس از دست رفته است.

اپل با وجود این اتفاقات تا پیش از این نیز اعلام کرده بود که تمایلی برای مبارزه یا حذف شرکت‌های تبلیغاتی ندارد و صرفا در حال دادن اختیارها به دست کاربران خود است. در صورتی که کاربران تمایل داشته باشند، همچنان شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند امکان ردیابی فعالیت‌های کاربران برای مقاصد تجاری را نیز داشته باشند. با این حال شرکت اپل به شکلی استوار روی این موضوع پافشاری دارد و این موضوع نیز روی برخی از تجارت‌ها تاثیری ویژه گذاشته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373