لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قابلیت‌های امنیت کودکان اپل مورد انتقاد شدید قرار گرفت

قابلیت‌های امنیت کودکان اپل مورد انتقاد شدید قرار گرفت

محققان امنیت سایبری در مطالعه جدیدی گفته‌اند ویژگی‌های امنیت کودکان برای اسکن تلفن توسط اپل، تهاجمی، بی‌فایده و حتی خطرناک است.

بنابر گزارش‌های منتشر شده از خبرگزاری نیویورک تایمز، به تازگی بیش از ده‌ها کارشناس ممتاز امنیت سایبری از فناوری خطرناک اپل درباره طرح جنجالی این شرکت برای شناسایی تصاویر سوء استفاده و نقض امنیت کودکان در آیفون، انتقاد کرده‌اند.

این محققان، طرح اپل و اتحادیه اروپا برای نظارت بر موارد غیرقانونی در گوشی‌های کاربران را بررسی کرده‌ و این تلاش‌ها و استراتژی‌ها را ناکارآمد و خطرناک دانسته‌اند.

ویژگی‌های این طرح که در ماه اوت اعلام شد شامل قابلیت‌های پولی برای امکان اسکن تصاویر آرشیو  iCloud Photos از طرف کلاینت برای موارد سوءاستفاده  از کودکان Child Sexual Abuse Material (CSAM)، امنیت ارتباطات برای هشدار به کودکان و والدین آن‌ها هنگام دریافت یا ارسال عکس‌های غیراخلاقی و گسترش راهنمای CSAM در سیری و مرورگر است.

بنابر گفته این محققین، اسناد منتشر شده توسط اتحادیه اروپا نشان می‌دهند که این اتحادیه در جستجوی برنامه‌ای مشابه است که بتوانند از گوشی‌های همراه رمزگذاری شده برای موارد سوء استفاده از کودکان، نشانه‌هایی از جنایت سازمان یافته و تصاویر مرتبط با سازمان‌های تروریستی اسکن تهیه کنند.

این محققین می‌گویند مقاومت در برابر این گونه فعالیت‌ها باید در اولویت امنیت ملی قرار بگیرد، همچنین آن‌ها قصد دارند برای آگاهی اتحادیه اروپا از خطرات این برنامه، یافته‌های خود را منتشر کنند.

از آنجا که اپل تصمیم داشت این فناوری را در آپدیت آینده آی او اس ۱۵ و آیپد او اس ۱۵ ارائه کند، به همین دلیل با انتقاد گسترده‌ای از طرفداران حریم خصوصی، محققان امنیتی، متخصصان رمزگذاری، سیاستمداران، دانشجویان و اساتید و حتی کارکنان داخل این شرکت مواجه شد.

اپل در پاسخ به این انتقادات با انتشار اطلاعات دقیق، منتشر کردن سوالا‌های FAQ رایج، ارائه اسناد و مدارک جدید و مصاحبه با مدیران شرکت‌ها، سعی در متقاعد کردن آنها و رفع نگرانی‌ها داشت.

در نهایت اپل فیدبک‌های منفی را پذیرفت و در سپتامبر اعلام کرد که فعلا قصد انتشار این ویژگی‌ها را نداشته و می‌خواهد سیستم  CSAM را برای رفع نگرانی ها بهبود بخشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373