لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رای نهایی دادگاه اپل و اپیک: هر دو به یک اندازه برنده و بازنده

رای نهایی دادگاه اپل و اپیک: هر دو به یک اندازه برنده و بازنده

رای دادگاه مربوط به شکایت اپل و اپیک به تازگی منتشر شده که نشان از باخت و تساوی هر دو شرکت دارد. قاضی دادگاه اعلام کرد که اپیک توان شکست قوانین اپ استور را ندارد و از طرف دیگر اپل نیز مجبور است تا امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تحت وب را برای توسعه‌دهندگان و کاربران فراهم آورد.

سال گذشته اپیک گیمز طی یک شکایت از اپل اعلام کرد که سیاست‌های اپ استور در قبال دریافت کمیسیون ۳۰ درصدی غیرعادلانه است. در این میان اپیک خواستار آن شده بود تا شرکت اپل بابت محدود کردن توسعه دهندگان هزینه‌ای مشخص را پرداخت کند و از طرف دیگر اپل اپیک را متهم کرده بود که با عرضه قابلیت پرداخت درون برنامه‌ای خارج از اپ استور به قوانین و کسب و کار اپل ضرر وارد کرده است و خواستار پرداخت غرامت از طرف شرکت اپیک شده بود.

در این میان قاضی دادگاه Gonzalez Rogers اعلام کرده که هر یک از شرکت‌ها باید در حوزه خود فعالیت کنند و هیچ یک توان دخالت در قوانین داخلی دیگری را ندارد. این موضوع البته از طرف بسیاری از تحلیلگران به عنوان برندگی توسعه‌دهندگان عنوان شد، اما همین تحلیلگران اپیک را یکی از بازندگان اصلی این پرونده قانونی خواندند.

اپل همچنان می‌تواند به صورت انحصاری جلوی سایدلود شدن را بگیرد و فقط سیستم پرداخت داخلی خودش را برای دریافت کمیسیون داشته باشد. از طرف دیگر اپل نمی‌تواند جلوی فعالیت فورتنایت و دیگر محصولات اپیک گیمز را از طریق مسدودسازی سیستم اجرای اپلیکیشن‌های مبتنی بر وب بگیرد.

با این حال همچنان دعوای میان اپل و اپیک گیمز باعث شده تا کاربران امکان نصب برخی از اپلیکیشن‌ها را نداشته باشند و برای اجرای آن‌ها به مرورگرهای وب رو بیاورند.

از طرف دیگر اپل قادر است ابزارهای توسعه‌دهندگان را برای توسعه دهندگان اپیک گیمز مسدود کند و امکان توسعه و بهینه‌سازی‌ها را به این شرکت ندهد. این موضوع البته به ضرر اپیک تمام شده و این شرکت نزدیک به ۳.۶ میلیون دلار ضرر کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت