لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

درخواست روسیه از اپل برای کمک به فیلتر تلگرام

درخواست روسیه از اپل برای کمک به فیلتر تلگرام

کمیته ناظران ارتباط روسیه (Roskomnadzor) دیروز، دوشنبه 7 خرداد به صورت رسمی از شرکت اپل درخواست کرده تا درزمینهٔ فیلتر تلگرام با مقامات دولتی این کشور همکاری کند.

این سازمان اعلام کرده که بر اساس این درخواست، اپل باید نوتیفیکیشن‌های تلگرام را از سیستم push notification اختصاصی اپل برای کاربران روسی حذف کند تا دیگر کاربران در این کشور قادر به دریافت اعلان‌های مختلف مربوط به پیام‌های جدید نباشند. در خواست دوم این سازمان، مربوط به عدم دسترسی این پیام رسان در کشور است و اپل طی آن باید این اپلیکیشن را از اپ استور مخصوص کاربران روس حذف کند.

Alexander Zharov مدیر این سازمان تا پیش از این به خبرگزاری‌ها اعلام کرده بود که اپل یک ماه برای پاسخ دادن به این درخواست فرصت دارد. وی در ادامه ادعا کرده که در صورت عدم همکاری اپل، دولت روسیه اقدامات جدیدی را درزمینهٔ کنترل سیستم‌های ارتباطی در نظر می‌گیرد که ممکن است به تجارت شرکت اپل در روسیه نیز ضربه بزند.

دولت مسکو از ماه گذشته اقدام به فیلتر تلگرام کرده است و کاربران این کشور به صورت مستقیم توان استفاده از این پیام رسان را ندارند. دولت روسیه اعلام کرده که این پیام رسان به دلیل مسائل امنیتی و ارائه سیستم‌های رمز نگاری پیچیده برای ارسال پیام‌ها در تلگرام، اقدام به فیلتر این پیام رسان کرده است.

این در حالی است که اپلیکیشن تلگرام توسط یک شهروند روسیه به نام پاول دوروف توسعه یافته است. دولت روسیه اعلام کرده که دوروف دیگر شهروند این کشور نیست و او درخواست‌های مکرر دولت روسیه برای توسعه بک دورهای لازم برای دسترسی به اطلاعات کاربران را بی‌پاسخ گذاشته است.

الکساندر ژاروو همچنین پیام رسان تلگرام را به سوءاستفاده از سرویس‌های آنلاین و سرورهای شخصی به عنوان «سپر انسانی» متهم کرده است. ژاروو همچنین اعلام کرده که اقدام دولت روسیه برای فیلتر تلگرام در راستای مبارزه با تروریسم صورت گرفته است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420