لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هکرهای افشاگر شماتیک مک بوک پرو در روسیه دستگیر شدند

هکرهای افشاگر شماتیک مک بوک پرو در روسیه دستگیر شدند

چندی پیش از رونمایی و عرضه مک بوک پرو ۱۶ و ۱۴ اینچ با پردازنده‌های M1 Pro و M1 Max تعدادی هکر اقدام به انتشار تصاویر شماتیک این مک بوک‌ها کرده بودند؛ حال این هکرها در روسیه دستگیر شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان امنیتی فدراسیون روسیه اعضای تیم هکری REvil که به صورت سازمان‌یافته اقداماتی غیرقانونی انجام داده‌اند و مسئولیت نفوذ‌ نرم‌افزاری به برخی از شرکت‌های تجاری بوده‌اند دستگیر شده‌اند.

در آوریل ۲۰۲۱ این تیم هکری اقدام به هک سیستم‌های داخلی شرکت کوانتاکامپیوتر، یکی از تامین‌کنندگان اصلی شرکت اپل در تایوان کرده بودند و از آن طریق اطلاعات مربوط به مک بوک ۱۴ و ۱۶ اینچ را ربوده بودند. این اطلاعات هفت ماه پیش از رونمایی رسمی این محصولات توسط اپل رخ داده بود. در نهایت اعضای این گروه اقدام به انتشار این تصاویر به صورت عمومی کرده بودند که با واکنش‌های زیادی همراه شده بود.

اطلاعاتی نظیر وجود ناچ در بالای نمایشگر مک بوک پرو ۱۴ و مک بوک پرو ۱۶ اینچ از طریق همین تیم هکری منتشر شده بود. حذف تاچ بار و برخی دیگر از مشخصه‌های نرم افزاری و سخت افزاری این محصولات نیز از طرف این گروه منتشر شده بود و تقریبا پیش از رونمایی رسمی از مک بوک پرو ۲۰۲۱ همه اطلاعات و مشخصه‌های این محصولات را می‌دانستند.

در آن زمان این تیم هکری اعلام کرده بود که برای عدم افشای این اطلاعات مبلغ ۵۰ میلیون دلار باج از اپل می‌خواهد که اپل درخواست آن‌ها را برای مذاکره و پرداخت مبلغ یاد شده رد کرده بود.

بر اساس ادعای سازمان امنیتی و اطلاعاتی دولت روسیه اعضای این تیم هکری که دستگیر شده‌ و تهدیداتی از طرف آن‌ها برای شرکت‌های مختلف وجود ندارد. دارایی اعضای گروه REvil به مبلغ ۵.۵ میلیون دلار که به صورت ارز‌های دیجیتالی، اتومبیل، پول نقد و تجهیزات ضبط شده است. گفتنی است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز از روند دستگیر شدن افراد این باند تبه‌کار آگاه شده‌اند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427