لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مدیر گوگل: هرگز ناز اپل را نخواهیم کشید!

مدیر گوگل: هرگز ناز اپل را نخواهیم کشید!

یکی از مدیران گوگل گفت که هرگز از اپل تقاضا نمی‌کنیم که اپلیکیشن آی‌مسیج را برای پلتفرم اندروید ارائه دهد، ولی می‌خواهیم این شرکت از خدمات ارتباطی غنی پشتیبانی کند.

گوگل در چند سال گذشته پروتکل ارتباطی جدیدی با عنوان خدمان ارتباطی غنی (Rich Communication Services) را توسعه داده که برای جایگزینی SMS استاندارد فعلی طراحی شده است.

این پروتکل ارتباطی جدید از عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالاتر، پیام‌های صوتی، اندازه فایل بزرگ‌تر، رمزگذاری پیشرفته و سایر موارد پشتیبانی می‌کند.

چند ماه پیش، هیروشی لاکهایمر معاون ارشد اندروید در شرکت گوگل در تلاش بوده که اپل را ترغیب به پذیرش پشتیبانی از RCS کند و به‌تازگی نیز در توییتر درباره عدم پشتیبانی اپل از RCS برای اپلیکیشن آی‌مسیج صحبت کرده است.

اخیرا وال استریت ژورنال مقاله‌ای را با این مضمون منتشر کرد، نوجوانانی که آیفون دارند، همسالان خود را با گوشی‌های اندروید و حباب سبز پیام‌های چت، طرد می‌کنند.

لاکهایمر در توییت خود به این داستان اشاره کرده و اپل را به سوء‌استفاده از «فشار و آزار و اذیت همسالان» برای فروش محصولات خود، متهم کرده است. او همچنین اظهار کرده است که اپل می‌تواند با اجرای RCS برخی از مشکلات پیام‌رسانی بین کاربران آیفون و اندروید را برطرف کند.

روز گذشته، لاکهایمر در توییتی به توضیح این بیانیه پرداخته که بحث‌های زیادی را در توییتر به راه انداخته بود. بنابر گفته او، گوگل هرگز از اپل تقاضا نمی‌کند که اپلیکیشن آی‌مسیج را برای پلتفرم اندروید ارائه دهد، بلکه فقط می‌خواهد از استاندارد صنعتی برای پیام‌رسانی مدرن یا همان RCS پشتیبانی کند.

مدیر ارشد گوگل در موضع توییتر خود به لیستی از دلایلی که اپل باید RCS را قبول کند اشاره کرده است، برخی از این دلایل مواردی مثل محتوای کراس پلتفرم و نشانگرهای تایپ، ایمن کردن پیام‌های 1:1 بین کاربران آیفون و اندروید و متن‌های گروهی پیشرفته است.

لاکهایمر گفت که پشتیبانی از RCS موجب بهبود تجربه کاربران آی او اس و اندروید شده و از حریم خصوصی کاربران در پلتفرم iOS محافظت خواهد کرد. اپل با عدم پذیرش پروتکل ارتباطی جدید، مانع پیشرفت این صنعت شده و از شکل‌گیری بهترین تعامل بین کاربران دو پلتفرم جلوگیری می‌کند.

نکته جالب توجه این است که اپراتورهای ایالات متحده از جمله Verizon، AT&T و T-Mobile قبلا پشتیبانی از RCS برای دستگاه‌های اندروید را شروع کرده‌اند، ولی اپل تاکنون هیچ اظهار نظری نکرده است.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427