لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

PCI-E چیست و چگونه می‌توان آن را به مک بوک متصل کرد

PCI-E چیست و چگونه می‌توان آن را به مک بوک متصل کرد

بسیاری از کاربران حرفه‌ای کامپیوترها با شنیدن نام PCI-E به یاد کامپیوترهای دسکتاپ سنگین وزن می‌افتند، اما خبر خوب برای آن دسته از کاربران حرفه‌ای که از کامپیوترهای مک استفاده می‌کنند. این است که PCI-E امکان اتصال به مک بوک‌ها را دارد.

PCI-E یکی از درگاه‌های اصلی ارتباط قطعات سخت افزاری به کامپیوتر است. بسیاری از قطعات سخت افزاری نظیر کارت‌های گرافیکی حرفه‌ای از این درگاه برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کنند. در این میان بسیاری از کاربران نیز برای اجرای بازی‌ها یا نرم افزارهای حرفه‌ای نیاز به کارت‌ّهای گرافیکی حرفه‌ای دارند.

کامپیوترهای مک با استفاده از تبدیل‌ها و داک‌های خاص این امکان را در اختیار کاربران می‌گذارند که کارت‌های گرافیکی برای اجرای نرم افزارهای حرفه‌ای یا بازی‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

چگونه PCI-E را به مک بوک متصل کنیم

اپل با تعبیه درگاه USB-C عملا هیچ محدودیتی را برای اجرای نرم افزارهای مختلف ایجاد نکرده است و کاربران می‌توانند به سادگی هر چه تمام‌تر قطعات سخت افزاری را به کامپیوترهای خود متصل کنند.

برای اتصال کارت‌های گرافیکی و دیگر قطعات مبتنی بر PCI-E کافی است یک تبدیل خریداری کرده یا آن را بسازید. در بسیاری از کشورهایی که تبدیل PCI-E به USB-C وجود ندارد، کاربران می‌توانند این تبدیل را خودشان بسازند. کافی است برد مخصوص این تبدیل را تهیه کرده و بسته به میزان مصرف و تولید حرارت منبع تغذیه و سیستم خنک‌کنندگی محصول خود را بهبود بخشید و پس از آن به سادگی آن را به مک بوک خود متصل کنید.

خرید کارت‌های گرافیکی اکسترنال

بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه تولید سخت افزار قطعات اکسترنال نظیر کارت‌های گرافیکی اکسترنال را نیز در اختیار دارند. با توجه به این موضوع می‌توانید از کارت‌های گرافیکی عرضه شده در بازار که سازگاری کامل با سیستم عامل مک او اس دارند را نیز خریداری کرده و از آن‌ها به عنوان یک ابزار تقویتی نیز استفاده کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420