لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

روش های تشخیص اصالت گوشی های آیفون

روش های تشخیص اصالت گوشی های آیفون

تشخیص آیفون اصلی و تقلبی

بسیاری از کاربران پس از خرید محصولات اپل همواره به دنبال بررسی و تشخیص اصالت محصول خریداری شده هستند. هر بخش از مقاله به بررسی اصالت یک محصول می پردازد. در بخش ابتدایی به روش های تعیین اصالت گوشی آیفون اشاره می کنیم، اولین گام در این مسیر چک کاوریج گوشی های آیفون است. اولین راه حل برای بررسی اصل بودن آیفون مطابقت سریال نامبر گوشی آیفون با سریال حک شده روی باکس گوشی است.
برای دستیابی به سریال نامبر گوشی بایستی مسیر زیر را طی کنید.

ابتدا وارد برنامه Setting App شده
بعد از ورود به بخش General، گزینه About را انتخاب نموده
سپس از بین گزینه های ارائه شده Serial Number را انتخاب کنید

استعلام اصالت آیفون با سایت رسمی اپل

بعد از یافتن سریال نامبر بایستی تشخیص آیفون اصلی آن در سایت اپل چک شود، به این نکته باید توجه داشت که به هیچ عنوان به سایت های دیگر برای تعیین اصالت محصول اعتماد نکنید و حتما این کار را از طریق سایت اپل انجام دهید. از طرف دیگر اطلاعات جامع تر و موثق تری را در اختیار کاربر قرار می دهد.
برای چک کاوریج مطمئن در سایت اپل به آدرس https://checkcoverage.apple.com مراجعه کنید.

در زمان ورود به سایت با یک کادر جهت ورود سریال نامبر و کادر دیگر برای ورود کاراکتر امنیتی مواجه می شویم. بعد از پر کردن و زدن دکمه Continue در صفحه بعد اطلاعاتی درباره گوشی ارائه می شود.

اطلاعاتی که برای گوشی نمایش داده می شود شامل چهار گزینه است که وضعیت هر کدام از طریق رنگ سبز یعنی فعال بودن یا از طریق رنگ زرد که نمایشگر غیر فعال بودن است برای کاربر نشان داده می شود. این چهار گزینه به شرح زیر است:
گزینه Eligible for An AppleCare product که نشان دهنده خرید برخی سرویس های تکنیکال پوشش های تعمیری برای محصول اپل می باشد.
گزینه بعدی Valid Purchase Date است که تاریخ خرید محصول و پشتیبانی اپل از محصول را نشان می دهد و در صورت فعال بودن این گزینه کاربر می تواند با استفاده از Find My iPhone گوشی گم شده خود را پیدا کند.
گزینه Telephone Technical Support پشتیبانی تلفنی تخصصی از محصول اپل را نشان می دهد و تاریخ انقضای 90 روزه این سرویس نیز نمایش داده می شود.
گزینه Repairs and Service Coverage خدمات تعویض سخت افزاری و گارانتی کمپانی اپل را که دارای تاریخ انقضای 364 روز است را نشان می دهد و به صورت دقیق به شما زمان روشن و فعال شدن گوشی را نشان می دهد. به عنوان مثال اگر تاریخ انقضای گارانتی 22 ژانویه 2023 باشد زمان فعال سازی گوشی به روز 23 ژانویه 2022 باز می گردد.

بررسی IMEI آیفون در حالت خاموش بودن گوشی
در صورتی که می خواهید تشخیص آیفون اصلی را در وضعیت خاموش بررسی کنید، بهتر است از اسلات سیمکارت استفاده کنید و کد حک شده روی اسلات را با کد روی جعبه مقایسه کنید.

همچنین با استفاده از کد مدل درج شده روی پک گوشی می توانید از نو یا تعمیر شده بودن دستگاه نیز اطمینان حاصل کنید. برای این کار به حرف اول قرار گرفته درابتدای کد دقت کنید. تنها در صورتی که حرف اول کد با M شروع شود دستگاه نو و اورجینال شرکت اپل است.
از سوی دیگر با توجه به ظاهر و رنگ گوشی، نداشتن خط و خش در بخش های مختلف بدنه و لنز دوربین و همچنین کیفیت ظاهری بدنه به لحاظ جنس می توان به صورت چشمی اصالت محصول را بررسی نمود.
چک کردن IMEI
یکی دیگر از روش های تشخیص آیفون اصل از تقلبی، تطبیق دادن کد IMEI ثبت شده روی بدنه پک با کد مربوطه دورن گوشی است.
جهت بدست آوردن کد IMEI می توان از طریق Setting آیفون مسیر زیر را طی نمود:
Setting > General > About
پس از باز شدن Setting گوشی وارد بخش General شده و سپس با رفتن به قسمت About در قسمت IMEI می توانید کد پانزده رقمی را جهت مقایسه مشاهده کنید.

کد دستوری پیدا کردن IMEI آیفون

همچنین می توان از طریق شماره گیری کد *#06# پس از قرار گیری سیمکارت کد پانزده رقمی را جهت مقایسه دریافت کنید.

اصلی بودن پک آیفون

در زمان خرید آیفون حتما به اصالت پک دستگاه توجه کنید، زیرا با توجه به عرضه محصولات تقلبی و قاچاق در بازار خرید انواع گوشی ها با ریسک بالایی مواجه شده است.
پک گوشی آیفون شامل لوازم جانبی داخل پک نظیر کابل شارژ، دفترچه همراه و در برخی محصولات آداپتور را شامل می شود و از این رو اصل بودن این المان ها در سنجش اصالت محصول مهم تلقی می شوند. در صورت تعویض یا غیر اصل بودن هر یک از المان های داخل پک می توان به اصالت محصول به طور کل شک کرد. اصطلاحا به گوشی های دارای قطعات جانبی غیر اصل ریپک گفته می شود، که به معنای باز شدن پک گوشی اصل و بسته بندی مجدد آن پیش از فروخته شدن به کاربر است. تشخیص ریپک بودن از پک اصلی محصول کاری دشوار است و در برخی موارد ممکن است گوشی روشن و فعال نشده باشد اما خود پک یا لوازم جانبی موجود در جعبه اصل نباشد.
برای تشخیص ریپک بودن آیفون روش های مختلفی وجود دارد که به بررسی آنها می پردازیم:
یکی از روش ها به این صورت است که اگر با دستمال الکلی روی نوشته های پشت جعبه بکشید نباید متن ها کم رنگ یا نا خوانا شوند.
مورد بعدی وضعیت لوازم جانبی درون پک است زیرا نحوه بسته بندی شرکت اپل به نحوی است که در صورت باز شدن به آسانی به وضعیت اولیه بازنمی گردد، از این رو مقایسه با وضعیت استاندارد بسته بندی اپل کمک زیادی به تشخیص ریپک بودن می کند.
رنگ نوشته و فونت آن ها در جعبه های اصلی اپل استاندارد خاصی دارد که در پک های غیر اصل نوشته ها متفاوت خواهد بود.
از سوی دیگر برای آیفون های 15 و 15 پرو قابلیت تشخیص اصالت با استفاده از اشعه UV وجود دارد به این صورت که در قسمت پلمپ پشت جعبه گوشی یک هلوگرام مخفی وجود دارد که با تاباندن اشعه قابل مشاهده می گردد. و در صورت نبود یا مخدوش بودن این هلوگوام بایستی به اصالت دستگاه شک کرد.

تشخیص ریفربیش بودن گوشی آیفون اپل
نکته دیگر که باید در زمان خرید انواع آیفون به آن توجه داشت، وجود دستگاه های Refurbish در بازار است، این نوع گوشی ها پس از رفع نقص و تعمیر به عنوان گوشی سالم به فروش می رسند و در زمان عملکرد هیچ نوع تفاوتی با آیفون های سالم و نو نداشته و با وجود اینکه آیفون تقلبی بشمار نمی روند، اما افت قیمت بالایی را برای محصول ایجاد می کنند.
برای تشخیص این موضوع می توان از Model Number به عنوان معیار سنجش استفاده نمود به این ترتیب که پس از ورود به Setting گوشی و رفتن به بخش General و سپس قسمت About می توانید کد مدل آیفون را مشاهده کنید و بر مبنای حرف اول Model Number می توانید در مورد وضعیت گوشی به اطلاعاتی دست یافت.
حروف اول یکی از موارد زیر می تواند باشد:
• حرف M به معنای اورجینال بودن پک است. (NEW)
• حرف F به معنای تعمیر شدن سخت افزاری گوشی است. (ReFurbished)
• حرف N تعویض مادربرد گوشی را نشان می دهد. (Replacement)
• حرف P تغییر سریال نامبر را نشان می دهد که دزدی بودن گوش را محتمل می سازد. (Presonalized)
از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشت که اطلاعات بالا را برای آیفون های 15 نمی توان بر مبنای Model Number بدست آورد، زیرا این مدل ها با عدد آغاز شده و قابلیت تشخیص اصالت از این روش را ندارد.

در انتها نیز جهت خرید آیفون با پک اصلی و گارانتی 18 ماهه معتبر روی لینک زیر کلیک کنید.
صفحه خرید آیفون در سایت اپل ان آی سی

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420