لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تفاوت مستر کارت اعتباری و نقدی و پیش پرداخت در چیست؟

تفاوت مستر کارت اعتباری و نقدی و پیش پرداخت در چیست؟

 به طور کل کارت‌های پرداخت ارزی و بین‌المللی مستر کارت در سه نوع آماده عرضه شده‌اند که می‌توانید بر حسب نوع پرداخت خودتان و اینکه تصمیم به چه استفاده از آن‌ها دارید، کارت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هر سه نوع مستر کارت‌هایی که امروزه آماده عرضه در بازار خواهند بود، دارای معادل‌هایی مشابه در ایران نیز هستند و به همین دلیل مشتریان ایرانی تا حدودی با این کارت‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها آشنایی دارند. در ادامه این مطلب به معرفی هر سه نوع مستر کارت اعتباری، نقدی و پیش پرداختی خواهیم پرداخت و برای درک بیشتر مثال‌هایی از معادل‌های ایرانی آن‌ها را نیز خواهیم زد.

مستر کارت اعتباری چیست و چه کاربردی دارد؟

 

مستر کارت اعتباری یا Credit Card کارکردی همانند کارت‌های اعتباری امروزه که در ایران نیز موجود هستند دارد. روند کارکرد این کارت‌ها به این شکل است که مشتری با توجه به اعتبار بالای خود می‌تواند ابتدا پرداخت‌های مختلف را انجام داده و پس از آن اقدام به ارائه هزینه کند. تهیه مستر کارت اعتباری قیمت بالایی که تعیین کننده میزان سقف پرداخت است دارد و باید برای تهیه آن هزینه زیادی پرداخت کرد. با این حال نقطه مثبت استفاده از مستر کارت اعتباری این است که شما می‌توانید از طریق آن پرداخت‌هایی با مبالغ بسیار بالا را انجام دهید. علاوه بر این مستر کارت اعتباری نیازمند ارائه اطلاعات فردی شامل پاسپورت و موارد مشابه است.

مستر کارت نقدی چه کاربردی دارد و تفاوت آن با کارت اعتباری چیست؟


مستر کارت نقدی همانند بسیاری از کارت‌های بانکی است که امروزه ایرانیان از آن‌ها برای پرداخت‌های روزمره خود استفاده می‌کنند. با این تفاوت که پول ذخیره شده در آن بر حسب ارزهای غیر ریالی (معمولاً دلار آمریکا) است و می‌توان تا سقف موجودی داخل آن را برداشت کرد. مستر کارت نقدی هزینه کمتری نسبت به مستر کارت اعتباری برای صدور دارد. با این حال میزان پرداخت آن حداکثر تا میزانی است که تا پیش از این داخل حساب پول واریز شده باشد.

با استفاده از مستر کارت نقدی یا همان Debit Card می‌توانید هر زمان که می‌خواهید کارت خود را شارژ کرده و از آن برای پرداخت‌های مختلف استفاده کنید. مستر کارت نقدی همچنین برای دریافت وجه نقد از دستگاه‌های خودپرداز و انتقال وجه مناسب است. 

مستر کارت پیش پرداخت

معادل مستر کارت‌های پیش پرداخت یا PrePaid در حقیقت همان کارت‌های بانکی هدیه‌ای است که استفاده آن در ایران رایج است. با استفاده از مستر کارت پیش پرداخت تنها می‌توان به میزان مبلغ پرداخت انجام داد و پس از اتمام موجودی دیگر قابل استفاده نخواهند بود. مستر کارت پیش پرداخت برای خرید برخی از محصولات و خدمات ممکن است مناسب نباشد، چرا که معمولاً این مستر کارت‌ها به صورت مجازی صادر می‌شوند و به محض استفاده و پایان موجودی دیگر امکان استفاده از آن‌ها وجود نخواهد داشت. با این حال حسن اصلی مستر کارت پیش پرداخت در این است که کاربران به صورت سریع می‌توانند پرداخت دلاری خود را برای خرید یک کالا یا خدمات دریافت کنند کرده و از آن استفاده کنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420