لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ترفندهای مک بوک پرو M2 | قسمت دوم

ترفندهای مک بوک پرو M2 | قسمت دوم

مک بوک پرو M2 محصولی بی نظیر از شرکت اپل است که با ویژگی های عملکردی خود حرفه ای ترین نرم افزارها را در اختیار کاربر قرار می دهد. مک بوک پرو به دلیل استفاده از پردازنده قدرتمند M2 قابلیت های زیادی را در اختیار کاربران جهت پردازش سریع و قدرتمند راهکارها و ترفندها جهت کار سریع و بهینه با این سیستم در مقالات قبلی بررسی شد.
در این مقاله تعدادی از راهکارها برای کار روان و موثر با مک بوک پرو M2 ارائه شده است:
– برای بستن و جابجا شدن سریع بین اپ ها از shortcut Command+Tab استفاده کنید تا با سرعت بیشتری بین اپ های فعال جابجا شوید و با فشردن دکمه Q اپ های زائد را ببندید. از طرف دیگر برای پنهان کردن سریع اپ در حال نمایش از دستور Command+H و در صورت تمایل به بستن تمامی صفحات از دستور Option+Command+H استفاده کنید.
– قابلیت دیگر برای دسترسی به یک سری فرایند و عملکردهای ویژه در محیط مک به صورت پیش فرض Hot Corners است که با استفاده از تنظیمات بخش Preferences > Mission Control > Hot Corners بخشی از دسکتاپ را می توانید برای یک عملکرد ویژه سفارشی سازی کنید. همچنین اگر چند عملکرد را در محل تعریف کردید با استفاده از دکمه Option به هر کدام از تنظیمات می توانید دسترسی داشته باشید.
– جهت مدیریت فایل ها با فشردن دکمه Command و جهت پایین می توانید به درون فایل دسترسی داشته و با زدن Command و جهت بالا می توانید یک مرحله به عقب بازگردید. با استفاده از گزینه Stacksاز طریق کلیک راست در هر صفحه جهت مرتب سازی فایل ها در دسترس است. برای حذف هر کدام از فایل های انتخاب شده و انتقال آن به سطح بازیافت سیستم از دستور Command+Option+Del استفاده کنید.
– برای گرفتن Screenshot از صفحه نمایش می توانید از دستور Command+Shift+4 استفاده کرده و گرفتن عکس از هر بخش در حال نمایش را برای کاربر میسر ساخته است و برای ضبط هر قسمت از فعالیت های شما در هر بخش از سیستم می توانید دستور Command+Shift+4 را وارد نموده و کادر مدنظر خود را انتخاب کنید.
– امکان استفاده از Quick Looks با استفاده از Trackpad نیز میسر شده است با کلیک و نگه داشتن روی هر کدام از لینک ها برای شما یک Preview از لینک مورد نظر را بدون ترک صفحه جاری ممکن می سازد. از سوی دیگر با های لایت کردن یک کلمه و پایین نگه داشتن trackpad دسترسی به معنی لغت در دیکشنری را ممکن ساخته و قابلیت نمایش محتوایات فایل نیز در مک بوک پرو M2 نیز ممکن شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373