لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اجباری شدن روند استفاده از پیام‌رسان داخلی

اجباری شدن روند استفاده از پیام‌رسان داخلی

گزارش‌ها حاکی از آن است که استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی برای دریافت کد رجیستری اجباری شده است و کاربران از این پس دست‌کم برای دریافت کد رجیستری مجبور به بازکردن حساب کاربری در این پیام‌رسان‌های داخلی هستند.

بر اساس گزارشی که بسیاری از وب‌سایت‌های خبری منتشر کرده‌اند، سامانه گمرک از این پس کد رجیستری را از طریق پیام‌رسان We در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گزارش وب سایت زومیت در این زمینه به شریح زیر است:

براساس آنچه در سامانه‌‌ی گمرک آمده است، کاربران برای دریافت کد رجیستری گوشی باید پیام‌رسان ایرانی We را نصب کنند.

طرح رجیستری گوشی چند سالی است که برای جلوگیری از قاچاق گوشی انجام می‌شود؛ حال به‌نظر می‌رسد که وب‌سایت گمرک در جریان فرایند ریجستری گوشی، کد فعالسازی را به جای پیامک به پیام‌رسان ایرانی We ارسال می‌کند. در واقع کاربران با مراجعه به سامانه جامع امور گمرگی در بالای صفحه این پیام را دریافت می‌کنند که برای دریافت کد فعال‌سازی رجیستری گوشی خود به نشانی اینترنتی www.wemessenger.ir مراجعه کنند؛ بدین‌ترتیب کاربران به اجبار ناچار هستند پیام‌رسان ناشناخته‌‌ی We را که حداقل در کافه بازار حدود ۵۰۰ نصب فعال دارد، روی گوشی خود و تنها برای انجام رجیستری نصب کنند.

تنها اطلاعاتی که می‌توان در مورد We به دست آورد این است که پیام‌رسان یادشده به شرکت «سامانه‌های هوشمند کاربردی سمیع» تعلق دارد. سامانه‌ای که سرویس دیگر آن در حوزه مالی و با نام مانیزی فعالیت می‌کند. با جست‌وجوی نام این سامانه مشخص می‌شود که «سامانه‌های هوشمند کاربردی سمیع» بی‌ارتباط با گمرگ نیست؛ چراکه مجوزهای تأیید فنی نرم‌افزاری خود را هم از سامانه پنجره واحد فرامرزی و سامانه جامع امور گمرگی دریافت کرده است.

شرکت سامانه‌های هوشمند کاربردی سمیع به پژوهشکده سامانه‌های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران تعلق دارد که در سال ۱۳۸۹ توسط جمعی از متخصصان دانشگاهی تشکیل شد. ریاست این پژوهشکده بر عهده حبیب‌الله آراسته‌راد است. او در سال ۹۷ با حکم وزیر اقتصاد وقت مسئول سامانه‌های هوشمند راهبردی و مدیر اصلی راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و عضو کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت امور اقتصادی و دارایی بود. حبیب‌الله آراسته‌راد در انتخابات مجلس یازدهم نیز کاندیدای شده بود.

اولین بار نیست که برای بالا رفتن سهم پیام‌رسان‌های داخلی، کاربران ایرانی مجبور به استفاده از آن‌ها می‌شوند. پیش‌تر نیز دولت بارها در بخش‌نامه‌های مختلف سازمان‌ها و نهادهای مختلف را مجبور کرده بود که باید برای ارتقای سطح امنیتی در فضای مجازی تمامی اسناد اداری و سامانه‌های مرتبط با کسب‌وکارها در پلتفرم‌های بومی جابه‌جا و اجرا شوند.

وب‌سایت زومیت

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420