لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

انویدیا از تصاحب امتیاز ARM صرف نظر می‌کند

انویدیا از تصاحب امتیاز ARM صرف نظر می‌کند

پس از چالش‌های ایجاد شده برسر عدم تایید رگولاتوری تجارت فدرال آمریکا، شرکت انویدیا از تصاحب امتیاز مربوط به ARM صرف نظر کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ شرکت انویدیا تصمیم گرفته تا روند تصاحب ARM و خرید امتیازهای آن از Soft Bank را متوقف کند و دیگر تمایلی به تصاحب امتیاز ARM ندارد. در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ شرکت انویدیا تمایل خود را برای تصاحب ARM در ازای پرداخت ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرده بود و قرار بود فرایند پرداخت هزینه‌ را به صورت قسمت‌بندی شده انجام دهد.

با این حال کمیسیون تجارت دولت فدرال آمریکا در دسامبر سال ۲۰۲۱ پرونده‌ای حقوقی را علیه انویدیا باز کرد و طی آن از اقدام به تصاحب امتیاز ARM توسط این شرکت شکایت کرده بود. این کمیسیون در شکایت خود اعلام کرده بود که در اختیار داشتن این امتیاز توسط انویدیا باعث تک قطبی شدن بازار و انحصاری شدن بخشی از فرایند توسعه ریزپردازنده‌ها خواهد شد، تا جایی که شرکت‌های دیگر فعال در حوزه فناوری دیگر امکان رقابت با انویدیا را نخواهند داشت.

مخالفت با تصاحب ARM توسط انویدیا فقط به کمیسیون تجاری آمریکا محدود نمی‌شود، بلکه ارگان‌های مشابه در دولت انگلستان، اتحادیه اروپا و چین نیز نارضایتی‌های خود را نسبت به این اقدام ابراز کرده بودند.

این موضوع در نهایت باعث شد تا انویدیا تصمیم بگیرد تا روند انتقال مالکیت این امتیاز را متوقف کند و دیگر تمایلی به در اختیار داشتن ARM نداشته باشد.

در حال حاضر البته، سافت بانک همچنان تمایل به فروش امتیاز یاد شده دارد و به دنبال خریداری جدید است. بلومبرگ اعلام کرده که احتمالا شرکت کوالکام به عنوان گزینه بعدی برای خرید این امتیاز در فوریه ۲۰۲۱ پا پیش می‌گذارد و تصاحب این فناوری توسعه ریزپردازنده‌ها اقدام می‌کند.

انویدیا از همین حالا نیز به برخی از شرکای تجاری خود اعلام کرده که به تصاحب ARM توسط این شرکت امیدوار نباشند؛ با این حال این شرکت ادعای مطرح شده توسط بلومبرگ را به طور کامل تایید نکرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420