لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پاداش ۱۰۰ هزار دلاری برای کشف باگ وب‌کم مک

پاداش ۱۰۰ هزار دلاری برای کشف باگ وب‌کم مک

اخیرا یک دانشجوی امنیت سایبری توانسته است باگ مربوط به وب‌کم مک را کشف کرده و در ازای آن پاداش قابل توجهی از اپل دریافت کند.

اپل اخیرا به یک دانشجوی امنیت سایبری به نام «رایان پیکر»، برای کشف آسیب‌پذیری امنیتی وب‌کم‌های مک، مبلغ ۱۰۰،۵۰۰ دلار جایزه داده است.

به گزارش اپل اینسایدر، «پیکر» آسیب‌پذیری دوربین جدید مک با تاثیر بر سافاری و آیکلود را شناسایی و کشف کرده است. هکرها با استفاده از این حفره امنیتی می‌توانند به همه اکانت‌های مبتنی بر وب از جمله آیکلود و پی‌پال، استفاده از میکروفن، دوربین و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و فایل‌های بایگانی وب سافاری دسترسی داشته باشند.

«رایان پیکر» در یک پست وبلاگ نوشته است که هکرها می‌توانند با استفاده از این آسیب‌پذیری امنیتی و از طریق iCloud Sharing و سافاری ۱۵ به دوربین مک دسترسی پیدا کنند. اپل نیز این نقص را با آپدیتی برطرف کرده و پاداش ارزشمندی به «پیکر» تقدیم کرد.

گفتنی است که هکرها قبلا نیز ایرتگ اپل را از طریق اصلاح فریمور دستگاه، در ماه مه ۲۰۲۱ هک کردند. ایرتگ ردیاب اپل است که به کاربران در ردیابی اشیاء گمشده خود کمک می‌کند.

در همین راستا، یک محقق امنیت سایبری آلمانی، برای اولین بار ردیاب بلوتوثی اپل را هک کرده، اما اپل علیرغم پاداشی که به رایان پیکر داده، تاکنون واکنشی به کشف باگ ایرتگ نشان نداده است.

اپل با توجه به برنامه پاداش باگ اشاره کرده است که مبلغ یک میلیون دلار برای کشف نقص‌ها و باگ‌های نرم افزاری یا محصولات در نظر گرفته است.

لازم به ذکر است که این شرکت لیستی از حداکثر جوایز پرداختی برای کشف مشکلات امنیتی و باگ‌ها تهیه و دسته‌بندی کرده است.

شرکت اپل تولیدکننده پیشرفته‌ترین سیستم عامل دنیا برای موبایل است و امنیت را به عنوان یک الزام در سیستم عامل همه محصولات خود به کار می‌برد.

محصولات اپل بر اساس ترکیبی از سخت افزار، نرم افزار و خدمات و با هدف محافظت از اطلاعات شخصی کاربران ساخته می‌شوند که بتوانند حداکثر امنیت و تجربه کاربری شفاف را ارائه دهند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427