لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آخرین مک بوک دارای سی‌دی درایو به خاطره‌ها پیوست

آخرین مک بوک دارای سی‌دی درایو به خاطره‌ها پیوست

شرکت اپل رسما مک بوک ۱۳ اینچ ۲۰۱۲ را به لیست محصولات قدیمی و از رده خارج خود اضافه کرده است. این محصول آخرین مک بوک دارای سی‌دی درایو بود که حالا به خاطره‌ها پیوسته است.

از تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۲۲ شرکت اپل دیگر از این محصول هیچ پشتیبانی سخت افزاری نخواهد کرد. این در حالی است که از سال ۲۰۱۷ پشتیبانی نرم افزاری این محصول متوقف شده بود و آخرین سیستم عاملی که امکان اجرا در آن را داشت، شامل مک او اس های سیرا بوده است.

اپل از سال ۲۰۱۳ به بعد توسعه درایو نوری را در مک بوک‌های خود متوقف کرد و به جای آن از کاربران خواست تا در صورت تمایل به استفاده از درایو نوری از سوپر درایو استفاده کنند. مک بوک پرو ۲۰۱۲ تا اکتبر ۲۰۱۶ برای فروش عرضه می‌شد و شرکت اپل این محصول را برای عرضه در اپل استورهای خود موجود داشت. با این حال  رفته رفته روند توقف فروش و عرضه این محصول آغاز شد. زمانی که اپل تمامی پشتیبانی‌ّ‌های نرم افزاری و سخت افزاری را از یک محصول متوقف می‌کند، آن را در لیست دستگاه‌‌های قدیمی Vintage قرار می‌دهد.

دستگاه‌های Vintage به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که شرکت اپل پس از توقف تولید و توقف پشتیبانی نرم افزاری، پشتیبانی سخت افزاری را نیز از آن‌ها حذف کرده باشد. در این صورت دستگاه مربوط به طور کامل به لیست دستگاه‌های قدیمی خواهد پیوست و اپل دیگر هیچ یک از قطعات این محصولات را حتی در ازای دریافت هزینه تعمیر نخواهد کرد.

گفتنی است که اپل نزدیک به ۱۰ سال از این محصول پشتیبانی سخت افزاری کرده است. این موضوع به معنای آن است که مک بوک پرو Mid 2012 به مدت ۹ سال و پنج ماه امکان تعمیر از طریق فروشگاه‌های رسمی شرکت اپل را داشته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427