لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کدامیک از مک‌های اینتل در حال حاضر توسط اپل فروخته می‌شوند؟

کدامیک از مک‌های اینتل در حال حاضر توسط اپل فروخته می‌شوند؟

اپل بعد از رویداد Unleashed ماه اکتبر 2021، مک‌های M1 پرو و مکس را معرفی کرد و انتقال دو ساله خود از اینتل به اپل سیلیکون را ادامه داد. علیرغم این توسعه، تعدادی مک با تراشه اینتل هنوز برای فروش وجود دارد.

از هم اکنون، سه مدل مک جدید با تراشه اینتل برای فروش وجود دارد که شامل آیمک ۲۷ اینچی ۲۰۲۰، مک پرو ۲۰۱۹ و مک مینی ۲۰۱۸ است. سایر مک‌های اپل مجهز به تراشه‌های M1، M1 پرو و مکس اپل سیلیکون هستند.

نکته مهم این است که در این مطلب، تنها مک‌هایی معرفی شده‌اند که شرکت اپل در حال حاضر برای فروش آماده عرضه دارد. در غیر این صورت همچنان کامپیوترهای مک مبتنی بر تراشه‌های اینتل وجود دارند که شرکت اپل آن‌ها را از طریق منابع رسمی به فروش نمی‌رساند، اما از نظر قدرت پردازشی و قیمت ارزش خرید را دارند.

آیمک ۲۷ اینچی ۲۰۲۰

چند ماه قبل از معرفی اولین مک M1، اپل آیمک ۲۷ اینچی را آماده عرضه کرد. این شرکت کامپیوترهایی با نسل دهم تراشه‌های اینتل را معرفی و عرضه کرد که نسبت به موارد قبلی سریعتر بودند. این مک مجهز به نمایشگر رتینا با کیفیت 5K و بسیار زیبا و شیشه دارای بافت نانو برای کاهش تابش نور خیره‌کننده بود و دوربین با کیفیت 1080p برای جلب نظر کاربران داشت، اپل برای اولین بار دوربین جلویی با کیفیت 720p را حذف کرده بود.

به‌علاوه این آیمک می‌تواند به رم ۱۲۸ گیگابایتی، مموری ۱۶ گیگابایتی GDDR6 و اس اس دی  ۸ ترابایت ارتقا یابد. بنابر آخرین شایعات منتشر شده، اپل قصد دارد این مدل مک را با آیمک پرو ۲۷ اینچی جدید مجهز به نمایشگر مینی ال ای دی با فناوری پروموشن جایگزین کند.

مک پرو ۲۰۱۹

این مک پرو در کنفرانس WWDC 2019 در کنار نمایشگر پرو XDR معرفی شد. بهترین بخش این دستگاه پردازنده مرکزی قدرتمند آن است که دارای سازگاری و توانایی بالای آن با کانفیگ‌های متفاوت سخت افزاری است. اپل می‌گوید این سیستم به افراد حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا  محدودیت‌های ممکن را پشت سر بگذارند.

مارک گورمن در یک پست توییتر گفت که اپل روی بهبود مک پروی مبتنی بر اینتل کار کرده است. همچنین با وجود اینکه قیمت این دستگاه حداقل ۵۹۹۹ دلار است، اما این دستگاه در حال دریافت یک طراحی مجدد با تراشه اپل سیلیکون برای سال آینده است.

مک مینی ۲۰۱۸

این شرکت همچنان به فروش مک مینی ۲۰۱۸ با پردازنده اینتل ادامه می‌دهد، اکثر کاربران به دلیل قیمت مقرون به صرفه این مک را خریداری می‌کنند. این مک مینی نسبتا قدیمی همه اپلیکیشن‌های مک او اس را اجرا می‌کند. در حالی که مک مینی با نسل جدید تراشه‌های اپل سیلیکون و در سال آینده عرضه خواهد شد، ولی کاربران می‌توانند هنوز مدل قدیمی اینتلی را داشته باشند.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420