لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تست‌های بنچ‌مارک تفاوت‌های مک بوک پرو ۲۰۲۱ را مشخص کردند

تست‌های بنچ‌مارک تفاوت‌های مک بوک پرو ۲۰۲۱ را مشخص کردند

نتایج اولیه تست‌های گیک‌بنچ ۵ نشان داده که مک بوک پرو ۱۴ اینچی با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای نزدیک به ۲۰ درصد از مدل‌های ۱۰ هسته‌ای کند‌تر است.

شرکت اپل مک بوک‌های پرو ۲۰۲۱ را با کانفیگ‌های مختلف آماده عرضه کرده است و حالا بسیاری از افراد و مشتاقان خرید این محصولات می‌خواهند بدانند که تفاوت این مک بوک‌ها تا چه حد است. مدل‌های پایه مک بوک پرو ۱۴ اینچ دارای هشت هسته پردازش مرکزی است که شش هسته ‌آن برای افزایش بازدهی و دو هسته برای کارهای کم مصرف طراحی شده است.

از طرف دیگر مک بوک‌های مبتنی بر پردازنده M1 Max دارای ۱۰ هسته پردازش مرکزی هستند که هشت هسته آن‌ها برای افزایش بازدهی و دو هسته برای کارهای کم مصرف طراحی شده است.  همچنین بالاترین مدل‌ تراشه M1 2020 دارای هشت هسته پردازشی همراه با چهار هسته پربازده و چهار هسته کم مصرف بود.

این موضوع مشخصا نشان‌دهنده آن است که مک بوک‌های مبتنی بر تراشه M1 Pro تا ۲۰ درصد عملکرد کندتری نسبت به مک بوک‌های M1 Max دارند.

نتایج تست تک هسته‌ای نشان دهنده آن است که تراشه‌ M1 2020 امتیاز ۱۷۴۲ را به دست آورده است. این عدد برای M1 Pro و M1 Max به ترتیب برابر با ۱۷۶۷ و ۱۷۶۴ است. این موضوع نشان می‌دهد که هسته‌های پردازشی تراشه‌های ۲۰۲۱ به خودی خود بهبود نسبتا کمی نسبت به سال گذشته داشته‌آند.

اما نتایج تست‌های چندهسته‌ای نشان‌دهنده آن است که تراشه M1 2020 امتیاز ۷۵۸۲، تراشه M1 Pro امتیاز ۹۹۴۸ و تراشه M1 Max با ۱۰ هسته پردازشی امتیاز ۱۲۳۸۰ را دریافت کرده است. این موضوع نشان دهنده آن است که در پردازش‌های چند هسته‌ای تراشه‌های ۲۰۲۱ اپل تغییری قابل توجه نسبت به M1 2020 داشته‌اند.

علاوه بر این بازدهی M1 Pro تا ۳۰ درصد از تراشه مدل ۲۰۲۰  بیشتر شده است؛ همچنین تراشه M1 Max که پرچمدار چیپ‌ست‌های اپل سیلیکون در سال ۲۰۲۱ میلادی است تا ۲۰ درصد نسبت به مدل میان رده امسال سرعت بیشتری دارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420