لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پردازش گرافیک M1 Max تا سه برابر سریع‌تر از M1 است

پردازش گرافیک M1 Max تا سه برابر سریع‌تر از M1 است

تست‌های اولیه بنچ‌مارک مبتنی بر Metal نشان داده که سرعت پردازش گرافیک M1 Max تا سه برابر سریع‌تر از M1 نسل اولیه است که در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد.

M1 Max مجهز به پردازنده گرافیکی ۳۲ هسته‌ای است و در مقایسه با M1 2020 که دارای هشت هسته بود سرعت عملکرد بیشتری دارد.

نتایج تست بنچ‌‌مارک متال از M1 Max روز گذشته منتشر شد که نشان دهنده امتیاز ۶۸۸۷۰ برای این تراشه پردازشی است. این عدد در مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۲۰ که مجهز به تراشه M1 است برابر با ۲۰۵۸۱ بوده است. جالب اینجا است که اپل با تولید تراشه‌های اختصاصی جدید خود با پردازنده‌های گرافیکی حرفه‌ای نیز رقابت کرده است؛ امتیاز پردازنده گرافیکی Radeon Pro 5600M که بالاترین پردازنده تعبیه شده در مک بوک ۱۶ اینچی مبتنی بر پردازنده‌های اینتل است برابر با ۴۲۵۱۰ است و به مقدار قابل توجهی از مک بوک‌های ۲۰۲۱ ضعیف‌تر است.

پردازش گرافیک M1 Max تا سه برابر سریع‌تر از M1 است

در این میان می‌توان به سادگی گفت که M1 Max تا ۶۲ درصد از مک بوک‌های مبتنی بر تراشه M1 در زمینه پردازش‌های گرافیکی سریع‌تر است و امتیاز بیشتری را به دست آورده است. در این میان هنوز تست‌های بنچ مارک M1 Max دارای ۲۴ هسته‌ای مشخص نشده است، اما به نظر می‌رسد که این تراشه نیز جایگاه خوبی در مقایسه با همتاهای تولید شده توسط شرکت‌های دیگر داشته باشد.

بر اساس ادعای اپل M1 Max دارای ۳۲ هسته پردازشی تا چهار برابر سریع‌تر از تراشه‌های M1 است. با این حال تست‌های بنچ‌مارک مقایسه متفاوتی را نشان داده‌اند؛ البته هنوز یک ادعای اپل با واقعیت تطابق دارد و آن هم این است که مک بوک‌های مبتنی بر M1 Max بازدهی بیشتری از اغلب کامپیوترهای حرفه‌ای ویندوزی در بازار دارند.

گفتنی است که اپل هنوز با وجود معرفی M1 Max در مک بوک‌ها، هنوز آیمک جدید مبتنی بر تراشه‌های اپل سیلیکون برای اجرای کارهای حرفه‌ای را رونمایی نکرده است. بسیاری از کاربران منتظر عرضه معادل‌های آیمک ۲۷ اینچ هستند که با تراشه‌های نسل جدید شرکت اپل طراحی و تولید می‌شوند که البته هنوز اطلاعات دقیقی از این محصولات منتظر نشده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420