لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تشخیص فیس آیدی با ماسک چگونه ممکن شده است؟

تشخیص فیس آیدی با ماسک چگونه ممکن شده است؟

اپل در آی او اس ۱۵.۴ امکان استفاده از فیس ایدی بدون ماسک را فراهم کرده است، حال سوال اصلی این است که این فناوری چگونه با ماسک و بدون نیاز به ابزارهای دیگر نظیر اپل واچ کار می‌کند.

اپل سال گذشته امکان باز کردن قفل آیفون با استفاده از اپل واچ در زمان پوشین ماسک روی صورت را فراهم کرده بود، اما این فناوری صرفا پوشیدن ماسک روی چهره را تشخیص می‌داد و احراز هویت از طریق اپل واچ صورت می‌گرفت. در فناوری قبلی آیفون نمی‌توانست صورت صاحب خود را از پشت ماسک تشخیص دهد و اگر صورت فردی دیگر با ماسک جلوی فیس آیدی قرار می‌گرفت، آیفون با تایید اپل واچ قفل سیستم عامل را باز می‌کرد.

با این حال فناوری جدید که در آی او اس ۱۵.۴ عرضه شده می‌تواند مستقل از اپل واچ و البته ایمن‌تر از آن فرایند احراز هویت را انجام دهد. این فناوری جدید در حقیقت به گونه‌ای توسعه داده شده که کاربر هیچ تفاوتی در عملکرد آیفون در زمان استفاده یا عدم استفاده از ماسک را احساس نکند. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که این فناوری چگونه کار می‌کند و چرا عملکرد پیچیده‌تری نسبت به فناوری قبلی که وابسته به اپل واچ بود دارد.

فرایند کاری تشخیص فیس آیدی با ماسک چگونه است؟

فناوری چدید تعبیه شده در ای او اس ۱۵.۴ به آیفون کمک می‌کند تا در زمان پوشیدن ماسک، فرایند احراز هویت را از روی چشم‌ها و از بخش‌هایی از صورت که توسط ماسک پوشیده نشده انجام دهد.

پس از انجام تنظیمات اولیه، در زمان استفاده از ماسک، فیس ایدی صرفا چشم و محیط اطراف آن روی صورت را تشخیص می‌دهد. اپل این موضوع را یک قابلیت ویژه هوشمند معرفی کرده که به باعث می‌شود تا دقت فیس آیدی روی چشم‌ها افزایش پیدا کند. البته همین تمرکز و وابستگی بیشتر به چشم‌ها برای فیس ایدی محدودیت‌هایی را نیز ایجاد کرده است.

محدودیت‌های استفاده از این قابلیت چیست؟

همانطور که گفته شد، فیس آیدی در زمان استفاده از ماسک صرفا چشم و اطراف آن را تشخیص می‌دهد. بنابراین در زمان فعال‌سازی این قابلیت استفاده از عینک تا حدودی محدود می‌شود. اگر از عینک طبی استفاده می‌کنید، باید چهره خودتان با عینک را نیز اسکن کنید و البته امکان استفاده از عینک آفتابی به طور کامل در این قابلیت وجود ندارد و کاربران نمی‌توانند همراه با ماسک و عینک آفتابی امکان دسترسی به این قابلیت را داشته باشند.

مشکل دیگری که این قابلیت دارد، این است که در برخی اوقات ممکن است فیس ایدی صورت شما را تشخیص ندهد و مجبور به امتحان دوباره این قابلیت باشید، اما نکته مهم‌ این است که در برخی از اوقات ممکن است مجبور به وارد کردن رمز گوشی شوید و اصلا فیس آیدی عملکرد سابق را نداشته باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420