لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تغییرات مهم اولین بتای آی او اس ۱۵.۴

تغییرات مهم اولین بتای آی او اس ۱۵.۴

شرکت اپل از روز پنجشنبه اولین بتای آی او اس ۱۵.۴ را در کنار نسخه مشابه آیپد او اس آن آماده عرضه به توسعه‌دهندگان کرده است. این به روز رسانی تنها یک روز پس از عرضه نسخه‌ نهایی آی او اس ۱۵.۴ به کاربران عمومی، برای توسعه‌دهندگان عرضه شده است.

توسعه‌دهندگانی که اکانت ۹۹ دلاری شرکت اپل را خریداری کرده باشند، می‌توانند با فعال‌سازی پروفایل مورد نیاز این نسخه، اقدام به دانلود و نصب آن روی آیفون و تست قابلیت‌های جدید آن کنند. در این میان برخی از توسعه‌دهندگانی که در همان ساعت اولیه این نسخه‌ را دریافت کرده‌اند اطلاعات مربوط به تغییرات آن را نیز منتشر کرده‌اند.

بتای اول آی او اس ۱۵.۴ علاوه بر پشتیبانی از ایموجی ۱۴ که دارای کاراکترهای جنجالی نیز بود، دستخوش برخی از تغییرات ویژه و مهم نیز شده است؛ در این نسخه شرکت اپل پشتیبانی از انیمیشن‌های رابط کاربری برای نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی را پیاده‌سازی کرده است. این پشتیبانی جدید به توسعه‌دهندگان امکان بهبود و بهینه‌سازی نسخه‌های جدید اپلیکیشن‌های خود با قابلیت پروموشن نمایشگر آیفون‌های جدید را فراهم می‌آورد.

باز کردن قفل آیفون در زمان پوشیدن ماسک

شرکت اپل همچنین در این نسخه جدید از سیستم عامل جدید آی او اس امکان باز کردن قفل آیفون در زمان پوشیدن ماسک را نیز فراهم کرده است. تا پیش از این کاربران تنها از طریق اتصال اپل واچ به آیفون امکان استفاده از این قابلیت را داشتند، اما حالا شرکت اپل تغییراتی را در سیستم احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره آیفون‌ها ایجاد کرده که در زمان پوشیدن ماسک روی صورت، بدون نیاز به همراه داشتن اپل واچ کاربران امکان باز کردن قفل آیفون را به صورت ایمن خواهند داشت.

این موضوع باعث می‌شود تا کاربرانی که از اپل واچ استفاده نمی‌کنند نیز امکان باز کردن قفل آیفون را در محیط‌های پرخطر که استفاده از ماسک در آن‌ها الزامی است، بدون نیاز به وارد کردن پسورد فراهم می‌کند. گفتنی است که این قابلیت فقط در آیفون ۱۲ و مدل‌های جدیدتر از آن ارائه شده است.

در این نسخه همچنین گزینه Add Glasses نیز اضافه شده است که امکان اضافه کردن عینک به فیس آیدی را فراهم می‌اورد تا این سیستم احراز هویت بتواند با دقت بیشتری امکان شناسایی چهره‌ها را داشته باشد.

گواهی واکسیناسیون کرونا در آیفون

یکی از تغییراتی که در این نسخه جدید به آیفون‌ها اضافه می‌شود، پشتیبانی از گواهی واکسیناسیون کرونا در اپلیکیشن Wallet است. البته این قابلیت فقط در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده عرضه می‌شود که امکان احراز واکسیناسیون را به صورت دیجیتالی و حضوری از طریق نمایشگر در مکان‌های مختلف و سازمان‌های گوناگون فراهم می‌کند.

یونیورسال کنترل در ایپد و مک

آیپد او اس ۱۵.۴ که نسخه بتای اولش همراه با آی او اس جدید آمده دارای قابلیت یونیورسال کنترل است که مدت‌ها پیش شرکت اپل قول عرضه آن را به کاربران داده بود. این قابلیت در WWDC سال گذشته میلادی رونمایی شده بود، اما در ماه پایانی سال ۲۰۲۱ اپل اعلام کرد که این قابلیت در فصل بهار ۲۰۲۲ آماده عرضه به صورت عمومی می‌شود. حال در آیپد او اس ۱۵.۴ که اولین نسخه بتایش آماده عرضه شده این قابلیت نیز دیده شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420