لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون ۱۴ پرو مکس بدون ناچ و همراه با طراحی حفره‌ای ساخته خواهد شد

آیفون ۱۴ پرو مکس بدون ناچ و همراه با طراحی حفره‌ای ساخته خواهد شد

مدت‌ها است که شایعات منتشر شه از طرف منابع تحلیلی مختلف بر این ادعا هستند که شرکت اپل در تلاش است تا از طراحی حفره‌ای به جای ناچ در دوربین جلویی آیفون ۱۴ استفاده کند. در این میان خبرگزاری The ELEC در گزارش جدید خود این موضوع را تایید کرده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری شرکت اپل در تلاش است تا آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس که مدل‌های پرچمدار تلفن‌های هوشمند این شرکت در سال ۲۰۲۲ میلادی هستند را مجهز به نمایشگر تمام صفحه همراه با دوربین حفره‌ای کند. اپل این طراحی را به منظور حذف ناچ انجام می‌دهد و در تلاش است  تا این بریدگی بالای نمایشگر را در مدل‌های پروی آیفون‌های بعدی حذف کند.

تا پیش از این مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات شرکت اپل نیز این شایعه را مطرح کرده‌ بود و اعلام کرده بود که شرکت اپل تصمیم دارد تا از همان طراحی به کار رفته در تلفن‌های هوشمند اندرویدی مدل میان‌رده در ساخت آیفون‌های جدید خود استفاده کند.

The ELEC در ادامه گزارش خود تاکید کرد که اپل تصمیم دارد تا آیفون ۱۴ را با سایز ۶.۱ اینچ تولید کند. در عین حال دو مدل پرو و پرو مکس نیز با سایز ۶.۱ و ۶.۷ در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. در صورت صحت داشتن این شایعه می‌توان امیدوار بود که ایفون ۱۴ پرو مکس به عنوان یک دستگاه سنت‌شکن از طرف اپل رونمایی شود که از لحاظ نمایشگر می‌تواند بیشتری محتوای بصری ممکن در میان آیفون‌ها را با کاربر خود به اشتراک بگذارد.

در این میان شرکت اپل در تلاش است تا با دو شرکت کره‌ای سامسونگ و ال جی برای تامین قطعات نمایشگرهای آیفون جدید همکاری کند و سفارش تولید این محصولات را به زودی آغاز خواهد کرد. سامسونگ قرار است نمایشگرهای دارای ناچ را تولید کند که بیشتر روی آیفون ۱۴ مدل پایه قرار خواهند گرفت.  این نمایشگرهای از جنس LTPO TFT OLED خواهند بود. این نمایشگرها تا پیش از این در مدل‌های پروی ایفون ۱۳ که در سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی و عرضه آن‌ها آغاز شده بود نیز مورد استفاده قرار گرفت.

از طرف دیگر هر چند که ال جی سفارش تولید نمایشگرهای آیفون ۱۳ را دریافت نکرده بود، حالا قرار است  تصمیم اپل در تولید آیفون ۱۴سهیم باشد. بر اساس این گزارش، شرکت اپل قرار است وظیفه تولید نمایشگر آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس را با سایز ۶.۱ و ۶.۷ اینچ را به شرکت ال جی بدهد و محصولات جدید خود را با نمایشگر این کمپانی آماده عرضه به بازار کند.

گفتنی است که شرکت اپل احتمالا تغییراتی قابل توجه در ساخت آیفون ۱۴ اعمال خواهد کرد. افزایش قدرت پردازنده، افزایش کیفیت دوربین و بدنه در مقابل تلفن‌های هوشمند اندرویدی برگ برنده اصلی اپل برای رقابت با محصولات پرچمدار در بازار جهانی است.

این خبرگزاری در پایان بررسی‌های خود اعلام کرده که با حذف ناچ از آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، تعبیه سنسورهای مربوط به فیس ایدی در این تلفن‌های هوشمند بعید به نظر می‌رسد و احتمالا اپل تصمیم به تعبیه فناوری جدیدی برای احراز هویت در این دستگاه‌های جدید دارد. اپل احتمالا از فناوری اثر انگشت در زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد.

ناچ و فیس آیدی از سال ۲۰۱۷ آماده تعبیه در تلفن‌های هوشمند اپل شد. از سال ۲۰۱۸ به بعد نیز اپل تمام تلفن‌های هوشمند خود به غیر از آیفون اس ای ۲۰۲۰ را مجهز به این سیستم احراز هویت هوشمند کرد. با این حال چالش‌های مربوط به فیس آیدی همچنین با وجود دقت‌ فراوان آن برای بسیاری از کاربران مشکل ایجاد کرده است و به همین دلیل احتمالا شرکت اپل در تلاش است تا در سال آینده فرایند استفاده از این فناوری را کنار بگذارد.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420