لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس بوک و اسنپ چت همچنان کاربران آیفون را ردیابی می‌کنند

فیس بوک و اسنپ چت همچنان کاربران آیفون را ردیابی می‌کنند

با وجود اقدام اپل برای عرضه قابلیت شفافیت اپلیکیشن‌ها و مقابله با ردیابی کاربران توسط اپلیکیشن‌های مختلف، مشخص شده است که فیس بوک و اسنپ چت همچنان به کار خود برای جمع‌آوری اطلاعات کاربران ادامه می‌دهند.

خبرگزاری فاینیشیال تایمز طی یک گزارش ویژه، همراه با لحنی تند علیه اپل و قابلیت شفاف‌سازی اپلیکیشن‌ها انتقاد کرده است و اعلام کرده که همچنان بسیاری از اپلیکیشن‌های تبلیغاتی امکان ردیابی فعالیت‌ کاربران را دارند. این خبرگزاری اعلام کرده که استفاده از سازوکارهای غیرقابل اطمینان از طرف اپل باعث شده تا همچنان برخی از شرکت‌های تبلیغاتی نظیر توسعه‌دهندگان دو اپلیکیشن فیس بوک و انپ چت بتوانند اطلاعات کاربران را برای اهداف مختلف تجاری مورد استفاده قرار دهند.

این خبرگزاری اعلام کرده که بسیاری از کاربران هنوز هم هدف تبلیغات هوشمند قرار می‌گیرند، در حالی که آن‌ها از تلفن‌های هوشمند آیفون استفاده می‌کنند و در جدیدترین نسخه ای او اس اقدام به فعال‌سازی قابلیت شفافیت اپلیکیشن‌ها کرده‌اند.

این خبرگزاری اعلام کرده که اپل تا به امروز با ارائه این قابلیت اطمینان بسیار زیادی از کاربران را به سمت خود و محصولاتی نظیر آیفون‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس جلب کرده است؛ با این حال استفاده از روش‌های غیرقابل اطمینان باعث شده تا داده‌های دستگاه‌های کاربران همچنان مورد استفاده قرار بگیرند.

اپل در توسعه قابلیت شفافیت اپلیکیشن‌ها هیچ اطلاعات فنی از نحوه کارکرد آن ارائه نداده است تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌هایی نظیر فیس بوک توان مقابله با آن را نداشته باشند. با این حال این تکنیک‌ها توسط توسعه‌دهندگان پیدا شده است.

فیس بوک و اسنپ چت به شکلی محرمانه به مجموعه‌ای عظیم از داده‌ها دست پیدا کرده‌اند که شامل زبان کاربر، لوکیشین آن ها و اطلاعات حیاتی‌تر نظیر نسخه سیستم عامل در حال اجرا و آدرس افراد می‌شود. در این میان سرمایه‌گذاران اسنپ چت نیز هنوز از فعالیت این شبکه اجتماعی در بازار تبلیغات هوشمند و فعالیت غیرمنصفانه برای دریافت و جمع‌آوری اطلاعات محرمانه کاربران ناامید نشده‌اند. بر اساس گزارش منتشر شده اسنپ چت در حال حاضر اطلاعات بیش از ۳۰۶ میلیون کاربر خود را بدون توجه به نوع سیستم عامل و دستگاه ردیابی می‌کند و از آن ها برای اهدافی نظیر تبلیغات هوشمند استفاده می کند.

گفتنی است که در حال حاضر هیچ یک از مقامات شرکت اپل در مورد این موضوع ادعایی را مطرح نکرده‌اند و معلوم نیست که شرکت اپل تصمیم دارد تا چگونه جلوی شرکت‌های توسعه‌دهنده این اپلیکیشن‌ها ایستادگی کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420