لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اینتل برای رقابت با اپل به TSMC نزدیک می‌شود

اینتل برای رقابت با اپل به TSMC نزدیک می‌شود

شرکت اینتل تصمیم گرفته تا برای افزایش سطح رقابت با شرکت اپل به مهم‌ترین تامین‌کننده تراشه‌های پردازشی این شرکت، یعنی TSMC نزدیک شود و از آن طریق راهکاری برای تولید تراشه‌های سه نانومتری پیدا کند.

بر اساس گزارش جدید خبرگزاری دیجی تایمز، TSMC در حال انجام فرایند آزمایشی تولید تراشه‌های سه نانومتری برای فاز بعدی پروژه اپل سیلیکون است. در این میان، اینتل در تلاش است تا با ایجاد رابطه نزدیک به این کارخانه تایوانی، تراشه‌های مناسب برای پردازش‌های گرافیکی سه نانومتری را تولید کند و سفارش تولید محصولاتی مشابه را به ثبت برساند.

اپل در حال حاضر از تراشه‌های پنج نانومتری برای تولید آیفون، آیپد و مک استفاده می‌کند؛ با این حال این شرکت در تلاش است تا در آینده نزدیک فرایند تولید تراشه‌های سه نانومتری را نیز آغاز کند.

دیجی تایمز اعلام کرده که اینتل به عنوان اصلی‌ترین رقیب اپل در توسعه پروژه اپل سیلیکون نیز در تلاش است تا با همکاری TSMC و ایجاد رابطه‌ای نزدیک به این تولید‌کننده تراشه‌های پردازشی محصولاتی مشابه را برای رقابت با اپل تولید کند.

اپل در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که تا دو سال دیگر به طور کامل استفاده از تراشه‌های اینتل در محصولات خود را کنار خواهد گذاشت و تمام محصولات خود را طی پروژه پیشرفته اپل سیلیکون توسعه‌ خواهد داد. در این میان، اینتل پس از پایان یافتن این پروژه دوساله، یکی از مهم‌ترین مشتریان خود در زمینه تامین قطعات پردازشی، یعنی اپل را از دست خواهد داد و همین موضوع نیز باعث شده تا مدیران اینتل برای تولید محصولات مشابه و مناسب برای رقابت با اپل به تکاپو بیافتند.

اینتل در تلاش است تا با همکاری TSMC تراشه‌های گرافیکی سه نانومتری را تولید کند که امکان بهینه‌سازی کامپیوترهای شخصی را در سطحی مشابه با نسل بعدی کامپیوترهای مک دارد.

اپل احتمالا تصمیم دارد تا مک پرو و محصولی معادل با آیمک ۲۷ اینچ را در سال ۲۰۲۲ میلادی با این تراشه‌های سه نانومتری تولید کند و از طرف دیگر اینتل نیز فرایند تولید تراشه‌های گرافیکی سه نانومتری را برای رقابت با این محصولات را آغاز خواهد کرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373