لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

قیمت آیفون در طول ۱۴ سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است

قیمت آیفون در طول ۱۴ سال گذشته بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است

از زمان رونمایی و عرضه اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ تاکنون قیمت آیفون بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

بررسی سالانه قیمت آیفون‌ها نشان می‌دهد که شرکت اپل به صورت سالانه و تدریجی قیمت تلفن‌های هوشمند خود را به شکلی قابل توجه تغییر داده است.

وب سایت MacRumors به تازگی یک مطلب را در مورد افزایش قیمت تلفن‌های هوشمند اپل منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۲۱ میلادی قیمت این تلفن‌های هوشمند نسل به نسل افزایش داشته است و ۸۱ درصد افزایش قیمت داشته است. قیمت آیفون پرچمدار در سال ۲۰۲۱ برابر با ۴۳۷ دلار نسبت به مدل‌های پایه‌ای آن بیشتر است.

«سامی فتحی»نویسنده گزارش یاد شده در این وب‌سایت ادعا کرده که اپل در کنار افزایش قیمت تلاش کرده تا پیشرفته‌ترین فناوری ممکن را به کاربران خود ارائه دهد که در نتیجه آن هزینه تولید نیز افزایش میابد؛ اما در برخی اوقات شرکت اپل صرفا به دلیل رشد اقتصادی ارزش خودش تصمیم به افزایش قیمت آیفون‌ها گرفته است.

اپل در ۳۸ کشور به صورت رسمی آیفون‌ها را آماده عرضه به بازار کرده است. در این میان، افزایش قیمت آیفون‌ها ۲۶ درصد از نرخ تورم حاکم بر اکثر این کشورها بیشتر است و به صورت سالانه و متوسط ۱۵۴ دلار قیمت آیفون‌ها افزایش پیدا می‌کند.

در این میان، اپل از ترفند‌هایی ویژه برای افزایش قیمت آیفون‌ها استفاده می‌کند؛ به عنوان مثال در سال ۲۰۲۰ اپل با حذف آداپتور و هندزفری از بسته بندی آیفون‌ها، به جای افزایش قیمت آیفون‌ها، هزینه ساخت را کاهش داد و در نهایت سود حاصل از فروش این تلفن‌های هوشمند را افزایش داد. اپل همچنین با انجام این کار بازاری ویژه در زمینه فروش اکسسوری‌ها راه‌اندازی کرد که به شکل موفقیت‌آمیز محصولات خود را از طریق آن به فروش می‌رساند.

گزارش یاد شده اعلام کرده که رشد قیمت آیفون‌ها حتی از سرانه تولید ناخالص ۳۰ کشوری که اپل در آن‌ها فعالیت رسمی دارد نیز بیشتر بوده است. نویسنده برای مثال، به امارات متحده عربی اشاره کرده است که طی ۱۴ سال گذشته با رشد قابل توجهی در زمینه سرانه تولید ناخالص همراه بوده و در عین حال بیشترین افزایش را در زمینه قیمت آیفون‌ها تجربه کرده است، اما همچنان توانایی رقابت با رشد قابل توجه قیمت آیفون‌ها را نداشته است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373