لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آی او اس 15.4 منتشر شد:: قسمت اول

آی او اس 15.4 منتشر شد:: قسمت اول

اپل به‌تازگی آی او اس و آیپد او اس 15.4 را منتشر کرد، این چهارمین آپدیت مهم سیستم عامل جدید است که اولین بار در سپتامبر معرفی شد. آپدیت آی او اس و آیپد او اس 15.4 برای آیفون و آیپد، قابلیت های جدید و سودمندی را ارائه می‌کند. در این مطلب به همه قابلیت‌های موجود در این آپدیت اشاره می‌کنیم.

فیس آیدی با ماسک

با آی او اس 15.4 می‌توان قفل آیفون را حتی با وجود ماسک روی چهره و بدون نیاز به سخت افزار دیگری نظیر اپل واچ باز کرد. اپل هشدار داده که فیس آیدی گزینه امن‌تری است، ولی فیس آیدی با ماسک نیز اکنون موجود است.

بعد از نصب این آپدیت، گزینه فیس آیدی با ماسک فعال می‌شود و به گونه‌ای طراحی شده که از نواحی اطراف چشم برای احراز هویت استفاده می‌کند. این قابلیت حتی با عینک کار می‌کند، ولی با عینک آفتابی سازگار نیست.

ویژگی فیس آیدی با ماسک محدود به آیفون ۱۲ و ۱۳ است، ولی در آیفون ۱۱ قابلی دسترسی نیست. گزینه فیس آیدی با ماسک برای احراز هویت معاملات Apple Pay و ورود به اپلیکیشن‌های شخص ثالث استفاده می‌شود.

ایموجی‌ها

آی او اس 15.4 پشتیبانی از ۱۴ ایموجی، اضافه شدن ۳۷ ایموجی و ۷۵ رنگ پوست برای مجموعا ۱۱۲ کاراکتر جدید ارائه کرده است. چهره‌های جدید شامل صورت در حال ذوب، صورت سلام کننده، چشمان باز و دست روی دهان، چشم‌ها با نیم نگاه، دهان مورب و غیره است.

چندین ایموجی جدید مثل دست‌های قلب، دست راست و چپ، کف دست رو به  بالا، دست با انگشت اشاره و شست ضربدری، نشانگر به سمت بیننده، لانه با تخم مرغ، اشعه ایکس، توپ آینه، کوزه ، باتری کم، شخصیت‌های فانتزی و سایر موارد است.

خاموش کردن اعلان‌های اتوماسیون‌های شخصی در میانبرها

برای اتوماسیون‌های شخصی که در اپلیکیشن Shortcuts تنظیم شده‌اند، گزینه جدید Notify When Run وجود دارد که به کاربر اجازه می‌دهد نوتیفیکیشن‌ها را برای میانبرهایی که فعال هستند، به خاموش یا روشن تغییر دهند. با این گزینه کاربر می‌تواند انتخاب کند که فعال شدن میانبر، اطلاع داده نشود. برای نمایش Notify When Run، باید تنظیمات Ask Before Running غیرفعال شود.

ویجت اپل کارت

این گزینه به صفحه اصلی اضافه می‌شود که موجودی فعلی و مخارج روزانه کاربر را در گروه‌بندی‌های مختلف نشان می‌دهد.

iCloud Keychain Notes

کاربران iCloud Keychain می‌توانند به هر پسورد ورودی یک یادداشت اضافه کنند که با گزینه‌های دیگر ذخیره پسورد مانند 1Password هماهنگ‌تر می‌شود. در آیفون و آیپد، این گزینه را می‌توان در بخش تنظیمات و زیر Password مشاهده کرد.

پنهان کردن هشدارهای رمز عبور در iCloud Keychain

اپل برای پسوردهای ضعیف یا در معرض خطر ذخیره شده در iCloud Keychain، توصیه‌های امنیتی ارائه می‌کند که در برخی شرایط ممکن است نتوان این پسوردها را تغییر داد.

در این صورت در آی او اس 15.4، می توان با کلیک بر X در کنار هشدار، از آن‌ها رد شد. این روش توصیه امنیتی را پهنان کرده تا در بخش پسوردهای اصلی تنظیمات نشان داده نشود. اگر کاربر نیاز دارد هشدار را دوباره مشاهده کند، در بخش تنظیمات پسورد و زیر Hidden Security Recommendations می تواند آن را پیدا کند.

برای ادامه این مطلب به قسمت دوم مراجعه کنید.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420