لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

توقف فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در آمریکا

توقف فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در آمریکا

اپل در بیانیه ای از توقف فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 در ایالات متحده خبر داد. این دو مدل که از پرچمداران ساعت های هوشمند به حساب می آیند، در تاریخ 21 دسامبر 2023 ، به‌صورت رسمی عرضه نخواهند شد. و از این رو دسترسی به این محصول در فروشگاه های حضوری این شرکت در سراسر ایالات متحده غیر ممکن می شود.
به روایت اپل، این اقدام در نتیجه‌ی حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا (ITC) مبنی‌بر استفاده از فناوری ابداع شده توسط شرکت مسیمو در ساختار اپل واچ سری 9 و اولترا سری 2 انجام می‌گیرد. این فناوری مربوط به پتنت سنجش سطح اکسیژن خون SpO2 می باشد.
این اقدام اپل پس از حکم ITC به عنوان بخشی از دعوای حقوقی طولانی مدت بین اپل و شرکت فن آوری پزشکی مسیمو در مورد فن آوری حسگر اکسیژن خون اپل واچ صورت می گیرد.
اپل می گوید ممنوعیت ITC تنها روی فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 تاثیر می گذارد؛ زیرا این دستگاه ها قابلیت پایش اکسیژن خون را ارائه می دهند. مدل پایین رده اپل واچ SE که فاقد این سنسور است، تحت تاثیر قرار نگرفته و همچنان برای فروش در دسترس خواهد بود.

توقف فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2

حکم کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا صرفا شامل بازار این کشور است و اپل می‌تواند دو ساعت هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را در بازارهای خارج از آمریکا به فروش برساند. و این بدان معنا است که برای خرید این محصول می توان از طریق فروشگاه های اینترنتی نظیر آمازون و بست بای اقدام نمود.
اختلاف اپل و مسیمو بر سر پتنت درسال‌های اخیر بارها خبرساز شده بود. مسیمو، یک شرکت فن آوری پزشکی، سال ها درگیر اختلافات حقوقی متعددی با اپل بوده است. این اختلافات پیرامون اتهامات مسیمو مبنی بر نقض فن آوری حسگر اکسیژن خون در اپل واچ های نسل جدید است.
مسیمو که بیشتر به‌خاطر تولید دستگاه‌های پالس اکسی‌متر (اکسیژن‌سنج خون) شناخته می‌شود، دو پرونده‌ی جداگانه علیه اپل ثبت کرد؛ یکی در دادگاه منطقه‌ایِ ناحیه‌ی مرکزی کالیفرنیا و دیگری در کمیسیون تجارت بین‌الملل. مسیمو در هر دو پرونده مدعی نقض پتنت دستگاه پالس اکسی‌متر توسط اپل شده است. ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ نتیجه‌ی پرونده‌ی دوم شد‪.‬‬

آیا امکان رفع توقف فروش اپل واچ سری 9 و اولترا 2 وجود دارد؟

فعلا مشخص نیست که ممنوعیت فروش اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. آن‌طور که رسانه‌های آمریکایی می‌گویند، پرونده روی میز رئیس‌جمهور این کشور است و جو بایدن می‌تواند ممنوعیت را وتو کند، اما تا به حال اقدامی از سوی کاخ سفید دیده نشده است.

برای اطلاعات بیشتر درباره این موضوع به مقاله زیر مراجعه کنید:

Apple to halt Apple Watch Series 9 and Apple Watch Ultra 2 sales in the US this week

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت