لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پروژه هدست واقعیت افزوده اپل احتمالا با تاخیر مواجه شود

پروژه هدست واقعیت افزوده اپل احتمالا با تاخیر مواجه شود

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی جدید احتمالا تاخیر در توسعه پروژه هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی اپل را به خاطر مشکلات فنی در توسعه سیستم خنک‌کننده مطرح کرده است.

این گزارش اعلام کرده که شرکت اپل در تلاش بود تا هدست واقعیت افزوده را در سال ۲۰۲۱ معرفی و امسال آماده عرضه به بازار کند که در مدت زمانی کوتاه زمان‌بندی اپل تغییر کرد و قرار شد تا در WWDC 2022 این محصول رونمایی شود. اما حالا مشکلات فنی اخیر ممکن است عرضه این محصول را با تاخیر بیشتری همراه کند.

بلومبرگ اعلام کرده که هدست اپل در حال حاضر با مشکلات متعددی مواجه شده است. مهم‌ترین مشکل حال حاضر، افزایش ناگهانی دمای دستگاه در زمان کار طولانی مدت است. با این حال مشکلات دیگری نظیر عملکرد دوربین و کارکرد برخی از نرم افزارها نیز با چالش‌هایی ویژه همراه شده‌اند.

این محصول قرار است دارای دو تراشه باشد؛ بلومبرگ بر این باور است که دست کم یکی از تراشه‌های تعبیه شده در این دستگاه همان M1 Pro خواهد بود که در مک بوک‌های پروی جدید نیز دیده شده است. تولید حرارت M1 Pro باعث شده تا عملکرد روزمره دستگاه با اختلال‌هایی ویژه مواجه شود و این موضوع در نهایت روی کارکرد کلی دستگاه تاثیر بگذارد.

دلیل تاخیر هدست واقعیت افزوده اپل

اپل تلاش کرده تا در طراحی اولیه هدست خود، چالش تولید حرارت را برطرف کند و در زمان توسعه اولیه پردازنده را به صورت اکسترنال در نظر گرفته بوده است. استفاده از پردازنده‌ای که خارج از بدنه دستگاه است باعث شده بود تا عملکرد دستگاه با اختلال ویژه مواجه نشود؛ با این حال اپل در فاز بعدی پردازنده‌ را به بخش داخلی دستگاه انتقال داد که باعث افزایش حرارت کلی شده و حالا نیز اپل را با چالش مواجه کرده است.

ایده استفاده از پردازنده خارجی به شدت از طرف طراحان و مدیران اپل رد شده است. یکی از مخالفین این طراحی جانی آیو بود که چند وقتی است از اپل جدا شده است. این موضوع در نهایت باعث شد تا هدست اپل به یک دستگاه مستقل از نظر اتصال به سیم تبدیل شود و پردازنده به داخل دستگاه انتقال پیدا کند. در نتیجه این موضوع اپل نیازمند به تعبیه سیستم خنگ کننده شده شده و معلوم نیست که تا چه زمانی می‌تواند از پس چالش‌های مربوط به آن برآید. بلومبرگ با استدلال به این موضوع پیش‌بینی‌ کرده که شرکت اپل احتمالا تا سال ۲۰۲۳ رونمایی از هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی خود را به تعویق می‌اندازد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت