لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در حال کار کردن بر فناوری تشخیص افسردگی برای آیفون است

اپل در حال کار کردن بر فناوری تشخیص افسردگی برای آیفون است

گزارشی از وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که اپل با همکاری شرکت‌های Biogen و UCLA تحقیقاتی انجام داده‌اند در ارتباط با اطلاعات حسی نظیر تایپ کردن، الگوهای صحبت کردن، حالات چهره و همه معیارهایی که  به طور ذاتی برای تشخیص افسردگی قابل استفاده باشند. این مشخصه‌ها قرار است برای تشخیص افسردگی در دستگاه‌های اپل نظیر آیفون و اپل واچ مورد استفاده قرار گیرد.

مطابق با سیاست حفظ حریم خصوصی، تشخیص در گوشی شخص و بدون انتقال به شرکت اپل انجام می‌شود. اپل با نگه‌داری موارد ضبط شده سلامتی در گوشی شخص به جای سرورهای خودش، از حریم خصوصی محافظت می‌کند.

برخلاف قابلیت سلامت روان در ساعت هوشمند اپل که قرار است اضافه شود، تحقیقات آیفون هنوز در مراحل اولیه است. بنابر تحقیقات عده‌ای از دانشجویان، افراد دارای سلامت روان تمایل دارند از گجت‌های خود به روش خاصی استفاده کنند. به هر حال هنوز معلوم نشده که چطور می‌توان الگوریتم‌های مناسبی را برای تشخیص این شرایط توسعه داد.

UCLA یکی از شرکای اپل در این پروژه، قبلا تحقیقاتی بر علائم مشکلات سلامت با ردیابی آمارهای به دست آمده از آیفون و اپل واچ در ۱۵۰ کاربر انجام داده است و با آغاز سال جاری، این تعداد به ۳۰۰۰ نفر افزایش یافت.

محققین این شرکت، اطلاعات اپل واچ مرتبط با علائم حیاتی، حرکت و خواب و همین‌طور اطلاعات ثبت شده در دوربین آیفون، کیبورد و سنسورهای صوتی را پیگیری می‌کنند. برخی از این اطلاعات شامل الگوهای خواب، حالات چهره، الگوهای صحبت کردن، سرعت راه رفتن، سرعت تایپ و نرخ ضربان قلب و تنفس است.

این اطلاعات با پرسش‌نامه‌هایی درباره شرایط ذهنی شرکت‌کنندگان و سطح کورتیزول یا هورمون استرس مقایسه خواهد شد. در صورتی که این اطلاعات با هم مرتبط باشند، ممکن است از سیگنال‌های آیفون برای توسعه اپلیکیشنی استفاده شود که قادر به هشدار دادن به افراد در معرض خطر و کمک کردن به آن‌ها باشد.

شرکت Biogen و اپل در حال تحقیقی هستند که از طریق آیفون و اپل واچ بتوان عملکرد شناختی را بررسی و آسیب‌های شناختی مثل آلزایمر را در مراحل اولیه شناسایی کنند. در این مطالعه تحقیقاتی قرار است ۲۰ هزار نفر شرکت کنند که نیمی از آن‌ها در معرض خطر آسیب‌های شناختی هستند.

افسردگی یک مشکل واقعی است. گزارش‌هایی از یک وب‌سایت سلامتی جسم و روان نشان می‌دهد که بیش از پنج درصد از مردم ایتالیا از افسردگی رنج می‌برند. این رقم در سایر کشورهای اتحادیه اروپا بیشتر است از جمله ۱۷ درصد در آلمان و ۲۱ درصد در فرانسه گزارش شده است.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهند که اپل در حال کار کردن بر تحقیقاتی است تا بفهمد که اطلاعات جمع شده از کاربر توسط آیفون می‌تواند برای شناسایی علائم مشکلات سلامت روان مثل افسردگی و زوال عقل استفاده شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373