لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل از اریکسون به خاطر زورگویی و گران‌فروشی فناوری 5G شکایت کرد

اپل از اریکسون به خاطر زورگویی و گران‌فروشی فناوری 5G شکایت کرد

شرکت اپل به تازگی اقدام به ثبت پرونده حقوقی علیه کمپانی اریکسون کرده است. دلیل شکایت اپل این شرکت به نحوه قیمت‌گذاری و فروش حس استفاده از پتنت اریکسون در مورد فناوری 5G بوده است.

تا پیش از این، اریکسون از اپل به اتهام عدم پرداخت حق استفاده از پتنت‌های مربوط به فناوری 5G خود در دادگاه فدرالی تگزاس شکایت کرده بود و حالا شرکت اپل در همان دادگاه از اریکسون به خاطر زورگویی و افزایش قیمت حق پتنت شکایت کرده است. اپل در حال حاضر اریکسون را به سرپیچی از تعهدات خود متهم کرده است. اپل استدلال کرده که شرکت اریکسون یک پتنت حیاتی را در اختیار دارد که تمامی شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی به آن نیاز دارند. این موضوع نیز باعث ایجاد مسئولیت برای اریکسون می‌شود با این حال این شرکت با افزایش قیمت حق استفاده از این پتنت در حال ضربه زدن به کسب و کارهای مختلف است.

دعوای حقوقی میان اپل و اریکسون اولین بار در سال ۲۰۱۵ رخ داد و در آن زمان اپل و اریکسون به صورت همزمان از یکدیگر شکایت کرده بودند. از یک طرف اپل در تلاش بود تا اریکسون را برای دریافت حق فروش پتنت محدود کند، اریکسون در تلاش بود تا فروش کلی آیفون‌ها در سراسر آمریکا را ممنوع کند.

با این حال در پایان سال ۲۰۱۵ هر دو شرکت با یکدیگر توافق کردند و سعی در بهبود روایط  با هم کردند. در آن زمان، اپل و اریکسون بر سر استفاده از حق پتنت‌های مربوط به فناوری 2G، 3G و 4G (LTE) در تلفن‌های هوشمند آیفون بود. با این حال اریکسون حق استفاده از پتنت‌هایش در گوشی‌های مبتنی بر فناوری 5G را افزایش داده بود که این موضوع در نهایت منجر به افزایش سطح اختلاف‌ها میان اپل و اریکسون شده است.

با این حال اقدام اخیر اریکسون برای افزایش نرخ استفاده از پتنت‌های 5G باعث شده تا شرکت اپل برای بار دیگر از این کمپانی شکایت کند. اپل این بار اعلام کرده که اریکسون با انجام این کار به کسب و کار شرکت‌های فناوری ضربه زده است و از دادگاه خواسته تا یک قانون مشخص را برای قیمت‌گذاری پتنت‌های 5G در نظر بگیرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427