لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا حباب سهام اپل در سال ۲۰۲۲ می‌ترکد؟

آیا حباب سهام اپل در سال ۲۰۲۲ می‌ترکد؟

تحلیلگران اقتصادی رویترز بر این باور هستند که حباب سهام اپل در سال ۲۰۲۲ خواهد ترکید و این شرکت با بحران مالی قابل توجهی همراه خواهد شد.

بحران کرونا باعث ایجاد تغییراتی بزرگ در میان شرکت‌های فعال در حوزه فناوری شده، این در حالی است که شرکت اپل در طول دو سال گذشته همچنان به سوآوری خود ادامه داده است. در این میان تحلیلگران اقتصادی رویترز بر این باور هستند که احتمالا حباب سهام اپل در سال ۲۰۲۱ خواهد ترکید و اپل یکی از ناامیدکننده‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه فناوری تبدیل خواهد شد.

بررسی شرکت‌های بزرگ در بازار بورس سهام نزدک حاکی از آن است که بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری کاهش قابل توجهی را در ارزش سهام خود تجربه‌ کرده‌اند. اعداد ۳۰، ۵۰ و ۷۵ درصدی کاهش ارزش سهام شرکت‌های فناوری یک زنگ خطر برای بسیاری از سرمایه‌گذاران این کمپانی‌ها به حساب می‌آید.

در این میان، شرکت اپل در طول ۵۲ هفته گذشته از سال ۲۰۲۱ همواره رشد قابل توجهی داشته است و بیش از ۴۰ درصد رشد را در طول ۱۲ ماه گذشته به ثبت رسانده است.

تحلیلگران رویترز ضمن اشاره به سه هزار میلیارد  دلاری شدن ارزش کل سهام شرکت اپل، تاکید کرده که حباب ارزش اپل ممکن است به آن معنا که بسیاری از افراد در ذهن دارند نباشد. از طرف دیگر اپل سهام بزرگی در بازار بورس نزدک دارد و این بازار نیز همانند بسیاری از ارگان‌های اقتصادی در حال سقوط است. در نگاه اول به نظر می‌رسد که ارزش سهام اپل تا زمانی که خریداران تمایل به تصاحب سهام این شرکت را داشته باشند افزایش خواهد یافت. اما حقیقت این است که پس از گذشت مدتی، سهام داران این سوال را مطرح خواهند کرد که چرا باید ارزش سهام اپل همواره افزایش پیدا کند.

این استدلال رویترز نشان می‌دهد که نمودار ارزش سهام اپل یک روند بهینه را سیر می‌کند و پس از رسیدن به نقطه ماکزیمم به صورت ناگهانی کاهش پیدا خواهد کرد. این تحلیلگران در نهایت پیش‌بینی کرده‌اند که زمان رسیدن به نقطه پیک ارزش سهام شرکت اپل با معرفی آیفون ۱۴ همزمان خواهد شد و پس از آن شرکت اپل تجربه‌ای منفی در زمینه ارزش سهام خود را تجربه خواهد کرد.

رویترز بر این باور است که معرفی آیفون ۱۴ نقطه آغازی بر دوره مرگ تلفن‌های هوشمند خواهد بود و پس از آن همه مشتریان و سهام‌داران اپل به این نتیجه خواهند رسید که سیر فناوری و تعبیه آن در تلفن‌های هوشمند در حال کاهش است و رفته رفته دوره این محصولات رو به پایان است. البته اپل در سال ۲۰۲۳ می‌تواند با معرفی یک هدست یا عینک هوشمند به این چالش‌ها پایان دهد و پس از آن محصولی مکمل و کاملا جدید را همراه با فناوری‌های نوین آماده عرضه به بازار کند که می‌تواند برای سهام‌داران امیدوار کننده باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420