لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

افشاگری The Verge از شرایط بد کارکنان اپل استورها

افشاگری The Verge از شرایط بد کارکنان اپل استورها

اپل از آن دسته شرکت‌هایی است که همیشه سعی دارد تا در ظاهر نشان دهد که تیم کاری خوشحال و موفقی دارد، اما حالا وب‌سایت The Verge طی مصاحبه با تعدادی از کارکنان سابق این شرکت نشان داده که آنچه در ظاهر این شرکت در تبلیغات و معرفی تز خود نشان می‌دهد، با واقعیت تفاوت اساسی دارد.

کارکنان روزمزد اپل در فروشگاه‌های رسمی این شرکت بابت وضعیت بد محیط کاری خود ناراضی هستند. این کارکنان به دلیل شرایط بدکاری، ساعت کاری زیاد و دستمزد کم با مشکلات زیادی مواجه هستند.

اپل در بخش مرکز خدمات تلفنی و پشتیبانی فنی Support که به صورت تلفنی و چت خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهد، از کارکنان روزمزد استفاده می‌کند که به صورت ساعتی به آن‌ها دستمزد می‌دهد.

وب سایت The verge با ۱۶ نفر از کارکنان سابق اپل به صورت روزمزد و ساعتی با این شرکت همکاری داشته‌اند، مصاحبه کرده است و در مورد شرایط کاری آن‌ها در اپل استورهای رسمی سوال پرسیده است. مصاحبه شوند‌گان در مقاله‌ اخیر The Verge حقایق تکان‌دهنده‌ای را در مورد نحوه همکاری اپل با برخی از افراد افشا کرده‌اند.

اپل اعلام کرده که کارکنان روح اصلی این شرکت هستند با این حال واقعیت چیز دیگری است و بسیاری از کارکنان از شیوه برخود با خود ناراضی هستند. یکی از کارکنان سابق این بخش اعلام کرده که اپل معنای همکاری کردن را به درستی نمی‌داند و صرفا از کارکنانش می‌خواهد تا آنچه به آن‌ها گفته شده را بدون کمترین درخواست ممکن انجام دهند.

در این میان اپل به تازگی اعلام کرده که کارکنان خود هزار دلار پاداش می‌دهد که بسیاری از خبرگزاری‌ها این موضوع را به عنوان یک نشانه خوب از طرف شرکت اپل عنوان کرده‌اند. با این حال یکی دیگر از کارکنان اپل که اطلاعات هویتی‌اش فاش نشده اعلام کرده که پرداخت این پاداش برای تمام کارکنان نیست و همه افراد امکان دسترسی به این پاداش را نخواهند داشت.

گزارش منتشر شده دیگر نشان می‌دهد که در جریان شیوع ویروس کرونا در سال ۲۰۱۹ تعدادی از کارکنان اپل تی‌شرت‌های کار خود را با نامه تشکر به مدیران این شرکت ارسال کرد‌ه‌اند. اپل در آن زمان اعلام کرده بود که کارکنان اپل با این کار خود از این شرکت بابت کمک‌های خیرخواهانه در دوره قرنطینه تشکر کرده‌اند. با این حال یکی از کارکنان ادعا کرده که این تی‌شرت‌ها متعلق به کارکنان نبوده، بلکه برای کنفرانس WWDC 2020 که اجرای حضوری آن کنسل شد، تولید شده بود و اپل در حقیقت با نشان دادن آن‌ها ظاهرسازی کرده‌ است.

علاوه بر این حتی نشانه‌هایی از تهدید کارکنان به اخراج نیز در جریان شیوع کرونا نیز وجود دارد و اپل برخی از افراد را به دلیل کاهش حجم کاری اخراج کرده بود.

در این میان حتی پرونده خودکشی یکی از کارکنان اپل استور به نام Mark Calivas نیز سروصدای زیادی کرده است. بسیاری بر این باور هستند که او به دلیل شرایط دشوار کاری دست به چنین کاری زده است. یکی از دوستان او نیز به تیم کوک، مدیر عامل اپل بابت این موضوع ایمیل زده است، اما مدیر عامل اجرایی اپل تاکنون پاسخی به این ایمیل نداده است.

اپل مدت‌ّها است که از طرف بسیاری از کارکنان خود و برخی از خبرگزاری‌ها به رفتار بد با تیم‌های کاری متهم شده است. در این میان حتی برخی از خبرگزاری‌ها ادعا کرده‌اند که تامین‌کنندگان اپل نیز با کارکنان خود رفتار درستی ندارند که مهم‌ترین مصداق این موضوع، کارخانه فاکس کان در چین است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420