لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پلیس کانادا: ایرتگ باعث افزایش دزدی ماشین شده است

پلیس کانادا: ایرتگ باعث افزایش دزدی ماشین شده است

پلیس محلی در یکی از مناطق شهری  کانادا به تازگی اعلام کرده‌ که تعداد پرونده‌های مربوط به دزدی ماشین پس از عرضه ایرتگ توسط شرکت اپل افزایش یافته است.

پلیس محلی در منطقه یورک اعلام کرده که برخی از ماشین دزدها اخیرا متدهای جدیدی را با استفاده از ردیاب شخصی ایرتگ به کار گرفته‌اند که بر اساس آن می‌توانند ماشین‌های مدل‌ بالا را ردیابی کرده و در مکانی مناسب آن‌ها را بربایند. بر اساس این گزارش سارقین از ایرتگ برای ردیابی ماشین‌های مدل بالا استفاده می‌کنند تا محل سکونت صاحب ماشین را پیدا کنند تا در ساعات خلوت از شبانه‌روز با دردسری کمتر اقدام به سرقت ماشین کنند.

پلیس کانادا اعلام کرده که دزدی‌های ماشین تا پیش از وجود ایرتگ کاری نسبتا دشوار بود و دزدها معمولا باید در مکان‌های شلوغ از شهر اقدام به سرقت ماشین‌های مدل بالا می‌کردند؛ اما حالا سارقین با استفاده از ایرتگ می‌توانند یک ماشین را نشان کرده و در ساعات خلوت اقدام به دزدیدن آن کنند.

پلیس این منطقه تاکید کرده که از سپتامبر ۲۰۲۱ تعداد پرونده‌های سرقت ماشین افزایش پیدا کرده است و دلیل اصلی این موضوع نیز استفاده از ایرتگ برای یافتن مکان ماشین‌های مدل بالا در مکان‌های مناسب نظیر پارکینگ‌های عمومی، کنار خیابان‌ها و پارکینگ‌های شخصی در ساعات خلوت است.

با این حال پلیس اعلام کرده که سارقین توانایی خاموش کردن کامل قابلیت ضدردیابی افراد را ندارند و در صورتی که کاربران با این موضوع آشنا باشند و از تلفن‌های هوشمند آیفون استفاده کنند، در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانند احتمال نشان شدن اتومبیل‌شان توسط سارقین را تشخیص دهند. این در حالی است که بسیاری از ماشین‌های سرقت شده تحت مالکیت افرادی هستند که یا از آیفون استفاده نمی‌کنند، یا از قابلیت ضد ردیابی اپل اطلاعی ندارند.

تاکنون پنج سارق اتومبیل شناسایی و دستگیر شده‌اند که در طول فرایند تحقیقاتی مشخص شده که ان‌ها از ایرتگ برای تشخیص مکان اتومبیل مورد نظر خود استفاده می‌کنند. با این حال هنوز سارقین دیگری نیز هستند که از ایرتگ برای دزدی ماشین استفاده می‌کنند و در مناطق شهری همچنان آزادانه حضور دارند و دست به ربودن ماشین‌ها می‌زنند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373