لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشدار اپل به تامین‌کنندگان: تقاضا برای آیفون ۱۳ کاهش می‌یابد

هشدار اپل به تامین‌کنندگان: تقاضا برای آیفون ۱۳ کاهش می‌یابد

شرکت اپل به تازگی با ارسال یک پیام هشدار به تامین‌کنندگان و شرکت‌های عضو زنجیره تامین قطعات آیفون ۱۳ آن‌ها را از کاهش تقاضا برای خرید این تلفن هوشمند در بازار جهانی آگاه کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ شرکت اپل از تامین‌کنندگان درخواست کرده تا سرعت تولید قطعات آیفون‌ها را کاهش دهند. پیش‌بینی اپل بر این اساس است که میزان خرید آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو در کریسمس پیش‌رو کاهش پیدا می‌کند.

اپل در اکتبر ۲۰۲۱ تولید آیفون ۱۳ را به تیراژ ۱۰ میلیون واحد کاهش داده بود که این موضوع به دلیل کمبود تراشه و بحران‌های مربوط به آن بود. اپل در این میان تصمیم دارد تا ۹۰ میلیون آیفون ۱۳ را تا پایان ۲۰۲۱ به فروش برساند. با این حال شرکتهایی نظیر برادکام و Texas Instruments توانایی تولید انبوه قطعات با تیراژی که شرکت اپل در نظر داشت را نداشتند.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ شرکت اپل در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز میزان تولید انبوه محصولات خود را کاهش خواهد داد. اما اپل به فروشندگان محصولات خود اعلام کرده که این شرایط پایدار نخواهد بود و در مدت زمانی کوتاه شرایط همانند گذشته خواهد شد.

بحران کمبود تراشه یکی از اصلی‌ترین عوامل این موضوع بوده است. در سال‌های گذشته اوج فروش محصولات اپل در فصل رونمایی از آیفون‌ها و کریسمس هر سال بود. اما اپل به دلیل محدودیتی که برای تولیدکنندگان تراشه ایجاد شده بود در نهایت مجبور شد تا این توازن را به هم بزند و فرایند خرید برخی از محصولات این شرکت با مشکلاتی جدی مواجه شد.

این موضوع البته باعث شده تا سری تلفن‌های هوشمند اپل برای مدت زمانی بیشتر ارزش خودشان را حفظ کنند و سطح تقاضا برای خرید آن‌ها در مدت زمانی طولانی‌تر در جایگاه بالای جدول فروش تلفن‌های هوشمند بازار جهانی قرار بگیرد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت