لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

شکایت کارکنان اپل از حقوق و دستمزدشان

شکایت کارکنان اپل از حقوق و دستمزدشان

اپل با فشارهای زیادی در مورد سیاست‌های اعمال شده نسبت به کارکنان خود از جمله شکایت‌های به ثبت رسیده در وزارت ملی کار آمریکا مواجه شده است، به همین دلیل اخیرا به کارکنان تصمیم گرفته‌اند تا درباره دستمزد و موارد مرتبط با حقوق پرداختی خود حتی در خارج از این شرکت بحث و پیگیری کنند.

کارکنان اپل برای شفافیت میزان حقوق و دستمزد با انجام نظرسنجی، این شرکت را تحت فشار قرار داده‌اند، از طرفی اپل این تلاش‌‌ها را خنثی کرده و در ماه اوت حتی کانال Slack مختص همین مباحث را حذف کرد.

بنابر گزارشی از NBC News، اپل تحت این فشارها با ارسال یادداشتی در بخش People وب‌سایت رسمی خود، کارکنانی که ایالات متحده دارد را  به صراحت نسبت به حقوق خودشان آگاه کرده است. این یادداشت، تغییر قابل توجهی در سیاست این شرکت را نشان داده و این پست بر سیاست رفتار تجاری عمومی اپل تاکید دارد.

طبق همین گزارش، اپل در یادداشت خود اشاره کرده که سیاست‌های این شرکت، کارکنان را از بیان آزادانه درباره دستمزد، ساعت یا شرایط کاری منع نمی‌کند. همچنین گفته شده که کارکنان می‌توانند به هر روشی از داخل یا خارج از این شرکت که شامل مدیر بخش، مدیر اپل، پشتیبانی مردمی (People Support)، شرکای تجاری مردمی (People Business Partner) یا رفتار تجاری (Business Conduct) می‌شود به راحتی نگرانی‌های خود را مطرح کنند.

این یادداشت در حالی منتشر شده که نظارت بیشتری بر سیاست‌های اپل درباره کارکنان اعمال شده است. حتی برخی از کارمندان سابق اپل جنبشی موسوم به #AppleToo راه انداختند که مواردی راجع به نژادپرستی، تبعیض جنسیتی، نابرابری و سایر مشکلات محل کار را به اشتراک گذاشتند.

همچنین این کارکنان با ارائه شکایتی از NLRB آژانس مستقل دولت فدرال آمریکا، ادعا کردند که اپل با کارگران شاکی در مورد حقوق و دستمزد ، رفتاری تلافی‌‌جویانه داشته است.

در پاسخ به این اعتراض‌ها، Deirdre O’Brien یکی از معاونین این شرکت به کارکنان گفت که مسائل مرتبط به حقوق و نگرانی های دیگر را به منابع انسانی اطلاع دهید.

Gjovik از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در بیانیه‌ای گفت که اپل سابقه بسیار طولانی در جرائم مربوط به کار دارد. او همچنین اظهار کرده با وجود اینکه اپل یکی از قدرتمندترین شرکت‌های فناوری در جهان است، اما باید درباره سیاست‌های رفتاری این شرکت خواهان شفافیت باشیم.

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420