لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل به خاطر چک کردن کیف کارکنانش ۳۰ میلیون دلار غرامت می‌دهد

اپل به خاطر چک کردن کیف کارکنانش ۳۰ میلیون دلار غرامت می‌دهد

شرکت اپل توافق کرده تا از طریق مصالحه و پرداخت ۳۰ میلیون دلار به یکی از پرنده‌های شکایت کارکنان خود پایان دهد. این پرونده نزدیک به هشت سال پیش تشکیل شده بود و حالا خارج از دادگاه در حال بسته شدن است.

تعدادی از کارکنان اپل در سال ۲۰۱۳ از این شرکت به دلیل چک کردن اجباری کیف‌های شخصی آن‌ها شکایت کرده بودند. بر اساس این سیاست اپل تمامی کارکنان پس از پایان ساعت کاری باید تمامی وسایل شخصی خود را برای چک کردن تیم حراست آماده می‌کردند. این قانون برای تمامی کیف‌های شخصی کارکنان شامل کیف‌های زنانه، کوله پشتی، کیف رودوشی و تمامی موارد اجرا می‌شد. اپل حتی در آن زمان دستگاه‌های شخصی کارکنان را توسط تیم حراست چک می‌کرد.

در این پرونده قانونی کارکنان اعلام کرده بودند که پس از اتمام ساعت کاری شرکت اپل آن‌ها را مجبور می‌کرد تا دست‌کم ۴۵ دقیقه پس صف‌های طولانی مدت خروج و چک کردن متعلقات آن‌ها توسط تیم حراست بایستند. کارکنان همچنین اعلام کرده‌اند که اپل بابت این مدت زمان معطلی به آن‌ها اضافه کاری نمی‌داده و آن‌ها به اجبار باید این صف را طی می‌کرده‌اند.

این قانون به دلیل نگرانی مدیران اپل از دزدی احتمالی کارکنان اجرایی شده بود که تا سال ۲۰۱۵ نیز ادامه داشت. اپل در سال ۲۰۱۵ این قانون را به دلیل موج نارضایتیّ‌های بیش از اندازه و اجرایی شدن یک پرونده قانونی متوقف کرده بود. در این پرونده البته اشاره شده که تیم کوک به هیچ وجه از این موضوع خبردار نبوده است و تنها در زمانی که دو نفر از کارکنان اپل این موضوع را مستقیما به او می‌گویند از آن آگاه می‌شود. پس از شکایت و ابراز نارضایتی کارکنان از این موضوع، تیم کوک یک نامه به تیم نیروی انسانی اپل می‌فرستد و طی آن از آن‌ها درخواست می‌کند تا جلوی این کار را بگیرند.

با این حال پرونده قانونی اپل را در سال ۲۰۱۵ مقصر اعلام میکند و در ۹ ایالت اپل به عنوان خاطی شناخته می‌شود. بر این اساس پیش از صدور حکم نهایی اپل توانسته با مذاکرات طولانی مدت که تا به امروز به طول انجامیده به این پرونده قانونی پایان دهد و ۳۰ میلیون دلار مجموعا به کارکنان سابق خود پرداخت کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420