لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هشتگ #AppleToo دوباره در میان کارکنان اپل ترند شد

هشتگ #AppleToo دوباره در میان کارکنان اپل ترند شد

تعدادی از کارکنان اپل برای بار دیگر با راه‌اندازی هشتگ #AppleToo اقدام به مبارزه علیه تبعیض، نابرابری‌های نژادی و جنسیتی در محیط کاری خود کرده‌اند. فردی که این هشتگ را راه‌اندازی کرده بود نیز از اپل اخراج شده است.

این کارکنان اعلام کرده‌اند که تجربه‌های بدی محیط کاری شرکت اپل داشته‌اند و برخلاف آنچه تصور می‌شود، محل کار مناسبی ندارند. در این هشتگ که خبرهای آن فعلا داغ است و مرتب به‌روز می‌شود، کارکنان اپل تجربه‌های منفی خود در محیط‌های کاری را به اشتراک گذاشته‌اند. ادعای این کارکنان باعث شده تا شرکت اپل از نظر بسیاری از افراد و خبرگزاری‌ها در زمینه ایجاد یک محیط کاری مناسب بدنام توصیف شود.

یکی از کارکنان اپل، این شرکت را به طفره رفتن در زمینه بررسی موشکافانه از شرایط حاکم بر محیط‌های کاری متهم کرده است. او در ادامه توییت خود اعلام کرده که اپل تمایلی به پاسخگویی و جبران بی‌عدالتی‌های حاکم بر محیط‌های کاری خود ندارد. او همچنین اعلام کرده که بارها شاهد اقدام برای انزوا، تخریب شخصیت و رفتارهای بسیار بد علیه همکاران خود از طرف مدیران بالادستی بوده است.

هفته گذشته تعدادی از کارکنان اپل با راه‌اندازی این کمپین اقدام به انتشار تجربه‌های منفی خود در محیط کاری کرده‌آند که سروصدای زیادی نیز در میان خبرگزاری‌های مختلف ایجاد کرده است. بسیاری از کارکنان اعلام کرده‌اند که مدیران شرکت اپل برخلاف آنچه این کمپانی همیشه در زمینه تنوع‌گرایی و تکثرگرایی تبلیغ می‌کند، تبعیض ویژه‌ای را به خاطر رنگ پوست کارکنان قائل می‌شوند. فردی دیگر اعلام کرده که یکی از مدیران تازه ارتقا یافته تیم کاری او به طور مداوم آزارهای جنسی به کارکنان زیر دست خود می‌رسانده و در نهایت یکی از پنج کارکن زیر دست او تصمیم به شکایت از او می‌گیرد که در شرکت اپل این موضوع به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد.

تنها کاری که پس از شکایت‌های مداوم کارکنان از طرف شرکت اپل انجام شد، این بود که در پستی که اخیرا در اپلیکیشن Slack از مدیران خود درخواست کند که رفتاری منصفانه با کارکنان خود داشته باشند. این در حالی است که این درخواست به هیچ وجه به صورت رسمی نبوده و حتی باعث تغییر روند مدیران نیز نشده است. گزارش دیگری که وب‌سایت The Verge تهیه کرده بود نشان می‌دهد که این حتی درخواست اپل برای رفتار منصفانه با کارکنان زیردستی هرگز در بخش شرایط اصلی رفتار با کارکنان اپل نبوده است و اپل به شکلی جدی به رفتاری که با کارکنان زیر دست می‌شود اهمیت نمی‌دهد.

اپل البته یک سیستم سازمان‌دهی شکایت کارکنان را ایجاد کرد که نشان‌دهنده آن است که از زمان راه‌اندازی ۷۵ درصد از کارکنان دست‌کم برای یک‌بار هم که شده به بخش نیروی انسانی شرکت در زمینه رفتار بد مدیران شکایت کرده‌اند که عمده آن‌ها نیز به تبعیض‌های جنسیتی مربوط بوده است.

این موضوع در نهایت باعث شده تا برخی از کارکنان شرکت اپل تصمیم به شکایت علیه مدیران خود و این کمپانی در وزارت ملی کار در آمریکا بگیرند و پرونده‌ای حقوقی در این سازمان تشکیل دهند.

با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد که شرکت اپل با مشکلاتی جدی در محیط‌های کاری مواجه شده است و مجموعه‌ای از کارکنان زن و رنگین‌پوستان را علیه محیط‌های کاری خود ناراضی کرده است.

وب‌سایت The Verge در آخرین خبر خود در زمینه پوشش این رویدادها اعلام کرده که شرکت اپل، Janneke Parrish یکی کارکنان اپل که اقدام به راه‌اندازی هشتگ #AppleToo کرده‌ بود را اخراج کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420