لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

صفحه نمایش آیفون 13 پرو ابا فناوری LTPO تولید خواهد شد

صفحه نمایش آیفون 13 پرو ابا فناوری LTPO تولید خواهد شد

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که اپل در صفحه نمایش OLED آیفون 13 پرو فرکانس 120 هرتز را ارائه داده و از فناوری LTPO سامسونگ استفاده خواهد کرد.

بنابر گزارش وب سایت کره‌ای The Elec، سامسونگ تا اواخر سال 2021 به عنوان تنها تأمین کننده نمایشگرهای LTPO OLED برای آیفون 13 پرو با اپل همکاری می‌کند.

اپل قرار است در صفحه نمایش دو مدل رده بالای آیفون 13 از پنل‌های OLED با ترانزیستورهای همراه با لایه نازک استفاده کند که در آن از LTPO اکسید پلی کریستالی با دمای کم بهره برده شده است. این فناوری توسط Samsung Display ساخته شده توسعه داده شده است. نمایشگرهای OLED شامل تعدادی دیود است که به طور ارگانیک نور ایجاد می‌کنند و در تمام چهار مدل آیفون‌های جدید استفاده خواهند شد.

قابل ذکر است که نمایشگرهای LTPO OLED از رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. در یک گزارش که قبلاً منتشر شده بود مشخص شد که شرکت‌های LG و Samsung قرار بود هر دو تأمین کنندگان این فناوری در آیفون 13 باشند، اما مشخص شده که شرکت LG در حال افزایش ظرفیت تولید برای سال آینده است و به همین دلیل اپل خواهد توانست نمایشگرهای LTPO OLED را در همه چهار مدل آیفون 13 در سال 2022 استفاده کند.

«راس یانگ» تحلیلگر شرکت‌های تولید کننده نمایشگر می‌گوید که مهم‌ترین پیشرفت در تولید آیفون‌های 13 پرو به استفاده از نمایشگر‌های ProMotion با ظرفیت 120 هرتز و رفرش ریت متغیر مربوط است که تا به حال فقط در سری محصولات iPad Pro به کار رفته است.

شایعه‌های بسیاری وجود داشت که بر اساس آن‌ها در مدل‌های پیشرفته آیفون 12 پرو از نمایشگرهای ProMption با فرکانس 120 هرتز استفاده شود؛ ولی شایعه‌های دیگری حاکی از این بودند که به دلیل نگرانی در مورد کاهش زیاد عمر باتری استفاده از این فناوری تا سال 2021 به تعویق افتاد.

اپل با استفاده از فناوری LTPO می‌تواند یک Backplane کارآمدتر با قابلیت روشن و خاموش کردن پیکسل‌های انفرادی در صفحه نمایش ارائه دهد. این فناوری می‌تواند راهی برای طولانی‌تر شدن عمر باتری یا عناصر نمایشگر همیشه روشن ارائه دهد.

مدل‌های اپل واچ سری 5 و 6 هنوز هم از نمایشگرهای LTPO استفاده می‌کنند، زیرا می‌تواند صفحه نمایش را همیشه روشن نگه داشته و عمر باتری 18 ساعته ارائه دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت