لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا ایرپاد تعمیر می‌شود | پاسخ به سوالات در مورد تعمیر ایرپاد اپل

آیا ایرپاد تعمیر می‌شود | پاسخ به سوالات در مورد تعمیر ایرپاد اپل

بدون شک ایرپاد یکی از کاربردی‌ترین و پراستفاده‌ترین هندزفری‌های دنیای فناوری امروز است. در این میان، همانند تمام دستگاه‌های الکترونیکی و مصرفی این سوال به وجود می‌آید که آیا ایرپاد تعمیر می‌شود و می‌توان خدمات مربوط به آن را از مراکزی ویژه دریافت کرد یا تعمیر ایرپاد یک کار نسبتا دشوار و چه‌بسا غیرممکن است.

در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا ایرپاد اپل تعمیر می‌شود و کاربران پس از خرابی‌های احتمالی این محصول، امکان استفاده دوباره از آن پس از خدمات تعمیر را خواهند داشت؟

عمده خرابی ایرپاد مربوط به چیست؟

ایرپاد یک هندزفری بی‌سیم با عمر مفید نسبتا طولانی است. درصد خرابی بین مدل‌های مختلف ایرپاد اورجینال اپل نیز بسیار بسیار کم است. ایرپاد نسل اول، ایرپاد نسل دوم، ایرپاد پرو و ایرپاد نسل سوم همگی یک روند ویژه برای عیب‌یابی دارند؛ اگر این محصولات در زمان اولیه استفاده به عنوان یک دستگاه نو، با مشکل در زمینه عملکرد مواجه نباشند، آنگاه تا زمان پایان طول عمر مفید خود به درستی کار خواهند کرد.

با توجه به این موضوع، عمده خرابی ایرپاد به سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  • عدم اتصال درست و پایدار هر دو گوشی راست و چپ به تلفن هوشمند، تبلت و کامپیوتر
  • مشکلات مربوط به کیفیت صدا و عملکرد آن
  • عدم شارژدهی درست و کم یا نابرابر بودن مدت زمان شارژ باتری گوش‌های سمت راست و چپ

دسته اول و دوم مشکلات عمده ایرپاد در صورت وجود، در همان روزهای ابتدایی خرید و استفاده، حضور خود را در ایرپاد نشان می‌دهد. ایرپاد خراب از لحاظ اتصال پایدار گوش‌های راست و چپ و مشکلات مربوط به کیفیت صدا، صدای فضایی و موارد دیگر در همان ساعات اولیه نمایان می‌شود.

با این حال باتری که یکی از مهم‌ترین عامل‌های خرابی ایرپاد پس از گذشت عمر مفید آن است، در مدتی طولانی‌تر، بسته به نوع استفاده خود را بروز می‌دهد. در حقیقت، نحوه استفاده طولانی مدت، حفظ سلامت باتری و درست شارژ کردن، عامل اصلی برای سالم نگه داشتن ایرپاد است.

آیا ایرپاد تعمیر می‌شود ؟

همانطور که گفته شد، عمده خرابی ایرپاد آن هم پس از استفاده طولانی مدت، مربوط به باتری آن است. پس از مدتی طولانی (حدود دو تا چهار سال بسته به نوع استفاده) باتری ایرپاد دیگر توانایی سابق را در حفظ شارژ نخواهد داشت. با توجه به این موضوع نیز می‌توان گفت که تعویض باتری ایرپاد می‌تواند اصلی‌ترین فرایند تعمیراتی روی این هندزفری‌ها باشد.

با این وجود تست‌های انجام شده توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها و کانال‌های یوتیوبی، از جمله وب‌سایت iFixit حاکی از آن است که ایرپادها تقریبا تعمیرپذیر نیستند.

به عنوان مثال iFixit به ایرپاد نسل ۱ امتیاز صفر را برای تعمیرپذیری داده است. ایرپاد پرو که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده نیز همان امتیاز صفر را از این وب سایت گرفته است. استفاده از طراحی کاملا فشرده و مینیاتوری باعث شده تا ایرپادها قابلیت حمل و استفاده در هر جا و مکانی را داشته باشند، اما تعمیر آن‌ها تقریبا غیر ممکن باشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت