لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

نشتی گاز ممکن است روی تولید آیفون ۱۳ و مک بوک پرو ۲۰۲۱ تاثیر بگذارد

نشتی گاز ممکن است روی تولید آیفون ۱۳ و مک بوک پرو ۲۰۲۱ تاثیر بگذارد

گزارش‌های منتشر شده از تایوان حاکی از نشت گاز در بخش اصلی کارخانه TSMC در چند روز اخیر است. این کارخانه وظیفه تولید تراشه‌های به کار رفته در آیفون ۱۳ و مک بوک پرو ۲۰۲۱ را برعهده دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری Nikkei Asia بخشی از کارخانه TSMC که با عنوان Feb 18 شناخته می‌شود و وظیفه انجام کارهای پیشرفته در زمینه تولید تراشه‌ها را برعهده دارد با مشکل نشتی گاز مواجه شده است. منابع صنعتی به Nikkei اعلام کرده‌اند که در زمان وقوع سانحه یاد شده این بخش در حال تولید تراشه‌های A15، M1X و M2 بوده است.

برخی از خط‌های تولید TSMC نیاز به استفاده از برخی گاز‌های خاص داشته است که در زمان سانحه این گازها به صورت عمومی منتشر می‌شوند. هرچند که این خبرگزاری نوع این گازهای نشت شده را منتشر نکرده اما مشخص است که این گازها خطرناک بوده‌اند و باعث شده‌اند که تا شرایط اضطراری در بخشی از این کارخانه به وجود بیاید. این کارخانه به کارکنان خود گفته فعلا به خانه‌های خود بروند و تا زمان عادی شدن شرایط به سرکارهای خود باز نگردند. TSMC زمان بازگشت روند کاری به شرایط عادی را نامعلوم اعلام کرده است.

انتشار گاز و توقف شرایط کاری برای این کارخانه نه تنها به ضرر TSMC است بلکه ممکن است در آینده نزدیک برای اپل نیز گران تمام شود. اپل از طرف سهام‌داران برای تولید به موقع آیفون ۱۳ و مک بوک پرو ۲۰۲۱ تحت فشار است و از طرف دیگر مدیران این شرکت، تامین کنندگان را تحت فشار برای تولید و تحویل هر چه سریع‌تر دستگاه‌ها قرار داده‌اند.

اپل تصمیم دارد تا در سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی آیفون ۱۳ را رونمایی کند و دیگر اتفاقات سال ۲۰۲۰ میلادی بر سر تاخیر در عرضه و معرفی آیفون‌ها را تکرار نکند. این موضوع ممکن است باعث شود تا شرکت اپل تا حدودی برای عرضه نهایی محصولات خود با محدودیت مواجه شود.

سال گذشته محدودیت‌ها و اجبار کارخانه‌ها به تعطیلی ناشی از کرونا باعث شد تا اپل با کمی تاخیر آیفون ۱۲ را معرفی کند و عرضه این محصول به اکتبر ۲۰۲۰ موکول شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373