شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا چهار سال پس از آماده سازی و معرفی پلی استیشن VR قابلیتی مشابه را برای کاربران ایکس باکس آماده عرضه کند.
پتنت های منتشر شده از طرف مایکروسافت که در روز سوم اکتبر 2019 به ثبت رسیده نشان از آن دارد که این کمپانی در صدد توسعه و ساخت یک ابزار مبتنی بر واقعیت مجازی به همراه کینکت است که از آن طریق بتواند بازیهای پیشرفتهتری را در اختیار کاربران ایکس باکس قرار دهد.
در این پتنت شرکت مایکروسافت توضیح داده که با استفاده از کینکت و دو دسته کنترلی میتواند حرکات کاربر را در حین اجرای بازیها تشخیص دهد و از آن طریق محتوای ویژه اجرای بازی را از طریق هدست واقعیت مجازی به کاربران نشان دهد.
مایکروسافت تا پیش از این یکی از پیشگامهای توسعه فناوری واقعیت ترکیبی در سیستم عامل ویندوز بود و با همکاری شرکای تجاری خود نظیر لنوو، ایسوس و ایسر هدست های واقعیت ترکیبی را برای کامپیوترهای ویندوزی توسعه داده بود. با این حال این هدست ها به دلیل عدم پشتیبانی از طرف بسیاری از توسعه دهندگان بازیهای ویدیویی فروش قابل توجهی را تجربه نکردند و مایکروسافت تصمیم به راهکاری دیگر برای عرضه این فناوری کرده بود.
مایکروسافت در این پتنت از محصولی با عنوان ایکس باکس استایلوس صحبت کرده که میتواند حرکات بدن را با استفاده از سنسورهای حرکتی داخلی خود تشخیص دهد و زاویه آزاد برای برقراری ارتباط با محیط و کنترلر ها را با کاربر محاسبه کند.
با توجه به این پتنت پیش بینی میشود که شرکت مایکروسافت حداکثر تا سال 2020 میلادی از این رابط مبتنی بر واقعیت مجازی در کنسولهای ایکس باکس رونمایی کند و از آن طریق به کاربران کنسولهای جدید امکان اجرای بازیهای باکیفیتتر و با فناوری نوین را ارائه دهد.