لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

امنیت هات اسپات در آی او اس ۱۵ بیشتر از WPA3 است

امنیت هات اسپات در آی او اس ۱۵ بیشتر از WPA3 است

بررسی‌های اولیه از نسخه‌های بتای سیستم عامل جدید شرکت اپل نشان می‌دهد که امنیت هات آسپات در این نسخه بیشتر از جدیدترین استانداردهای جهانی است. امنیت هات اسپات آی او اس ۱۵ از استاندارد WPA3 نیز بیشتر است.

در این بررسی‌ها مشخص شده که شرکت اپل از سیستم امنیتی شخصی سازی شده‌ای استفاده می‌کند که بر پایه WPA3 توسعه داده شده است. WPA3 هر چند که استاندارد رمزگزاری معمول در دستگاه‌های مبتنی بر شبکه بی‌سیم است، اما شرکت اپل در توسعه هات اسپات آی او اس ۱۵ سیستم امنیتی پیشرفته‌تری را مورد استفاده قرار داده است. این سیستم امنیتی در حقیقت نسخه بهبود یافته از WPA3 در دستگا‌های معمول است که از وارد کردن رمز‌های تصادفی برای ورود به شبکه بی‌سیم جلوگیری میکند.

WPA3 در سال ۲۰۱۸ میلادی توسط اتحادیه وای‌فای رونمایی شد و در آن زمان هدف از توسعه آن ارائه راهکاری برای مقابله با رمزگشایی عنوان شد. این استاندارد در آی او اس ۱۴ مورد استفاده قرار گرفت و آیفون و ایپد‌های مبتنی بر این نسخه از سیستم عامل امکان استفاده از آن در حالت هات اسپات را داشتند.

در این میان هات اسپات آی او اس ۱۵ مجهز به نسخه‌ای بهود یافته از این استاندارد شده است که لایه‌های بیشتری را برای حفظ امنیت کاربر در شبکه در حال استفاده ایجاد می‌کند. اپل بر این باور است که بسیاری از کاربران از پسوردهای ساده برای راه اندازی هات اسپات خود استفاده می‌کنند که حدس زدن آن با استفاده از ابزارهای Brut Force و دیکشنری‌های پسورد بسیار سریع و آسان خواهد بود. در این میان، ایجاد یک لایه امنیتی جدید می‌تواند باعث شود تا حدس زدن پسوردها نیز آسان نشود و در صورت تلاش برای ورود بیش از اندازه پسوردهای اشتباه، دستگاه امکان اتصال به شبکه را به طور کلی از دست دهد.

گفتنی است که استفاده بهبود یافته در WPA3 برای آی او اس و آیپد او اس تاثیری در روند اتصال دستگا‌ه‌های تولید شده توسط شرکت‌های دیگر ندارد و تمامی دستگاه‌ها با امنیت کامل می‌توانند به شبکه هات اسپات شده از آیفون و ایپد دسترسی داشته باشند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت