فیل اسپنسر مدیر بخش توسعه و تجاری سازی ایکس باکس در شرکت مایکروسافت به تازگی توضیحات خاصی را در مورد پروژه اسکارلت ارائه داده است و طی آن اعلام کرده که مایکروسافت تمام تمرکز خود را روی بهبود فریم ریت و بهبود قابلیت اجرای بازیها در این پروژه صرف کرده است.
پروژه اسکارلت که به عنوان مرموزترین پروژه شرکت مایکروسافت برای کنسولهای ایکس باکس شناخته میشود اولین بار در جریان کنفرانس این شرکت در نمایشگاه E3 2019 آماده معرفی شد و حالا مشخص شده است که شرکت مایکروسافت در تلاش است تا از طریق استفاده از بهترین و بهینهترین سخت افزارهای ممکن به همراه سیستم پردازش ابری مایکروسافت آژور بهترین تجربه کاربری را برای اجرای بازیهای مختلف ارائه دهد.
اسپنسر اعلام کرده که به جنگ میان کنسولها اعتقادی ندارد و مایکروسافت به جای رقابت با سونی و کنسول آینده این شرکت با عنوان پلی استیشن 5 در تلاش است تا گونهای جدید از کنسولهای بازی را به کاربران ارائه دهد. کاربران از این طریق میتوانند به صورت بهینه از پروژه اسکارلت و کنسولهای مبتنی بر آن برای اجرای بازیهای مختلف استفاده کنند.
اسپنسر در توضیحات اخیر خود اعلام کرده که بیشتر در تلاش است تا با کمترین و کم مصرفترین سخت افزارهای ممکن به کاربران بهترین تجربه برای استفاده و اجرای بازیهای مختلف را ارائه دهد و این شرکت تمایلی به ارائه افزایش سطح قدرت پردازش سخت افزارهای مختلف در کنسولهای جدید خود ندارد و به جای آن در تلاش است تا یک ابزار بهبود یافته تر با امکان مصرف انرژی کمتر را به کاربران ارائه دهد تا از آن طریق امکان اجرای بازیها باقیمتی بسیار ارزانتر و با امکاناتی در دسترس تر در اختیار تمامی کاربران قرار گیرد.