لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن:

در هفته گذشته شرکت اپل بروزرسانی های جدید در سیستم عامل های دستگاه مختلف خود از قبیل کامپیوترهای مک، آیفون و آیپد را در اختیار کاربران قرار داد. قابلیت های این سیستم عامل های جدید، به صورت اجمالی در کنفرانس توسعه دهندگان اپل (که در بهار 2024 برگزار شد) معرفی گردید.

در این بین رونمایی از پانزدهمین نسل از سیستم عامل کامپیوترهای مک توجهات زیادی را به سمت این محصول نرم افزاری اپل جلب نمود. macOS 15 که مطابق رسم همیشگی اپل با نام یکی از مناطق ایالت کالیفرنیا رونمایی می شود این بار با نام منطقه Sequoia معرفی شد، و بنا بر نظر کارشناسان یکی از هوشمندترین سیستم عامل های کامپیوتری به حساب می آید.

نسل جدید سیستم عامل macOS بسیاری از قابلیت ها و امکانات نرم افزاری نسل های قبلی برای ایجاد یک رابط کاربری بی نقص را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشیده و از سوی دیگر، قابلیت های هوشمندانه جدیدی را به اپلیکیشن های پر کاربرد اضافه نموده است.

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن

در ادامه این مقاله به بررسی ویژگی های جدید رابط کاربری macOS 15 به عنوان یک سیستم عامل قدرتمند کامپیوتری می پردازیم:

  • دسترسی به تنظیمات بیشتر برای ایجاد چیدمان در پنجره اپلیکیشن های فعال، از طریق دکمه Resize برای هر اپلیکیشن ممکن شده است و کاربر می تواند انواع چیدمان موزایکی برای صفحه اپلیکیشن را به آسانی انجام دهد همچنین برای تمامی اپلیکیشن ها از طریق منوی Windows گزینه ای تحت عنوان Move and Resize قرار داده شده تا به آسانی چیدمان صفحه اپلیکیشن ها را بتوان تنظیم نمود.
  • امکان اعمال انواع تنظیمات برای ایرپاد از طریق Setting App نیز میسر شده به طوری که برای هماهنگ با قابلیت های ایرپاد نظیر حذف هوشمند نویزهای فعال و امکانات جدیدی نظیر اعمال دستورات با حرکت سر را به شکلی دقیق تنظیم کرد.
  • امکان انتخاب انواع پس زمینه ها با تصاویر بسیار جذاب، برای حالت Screen Saver، Lock Screen و صفحه اصلی و تنظیمات برای حالت چرخش بین تصاویر می باشد.
  • افزونه پخش ویدئو Safari توسعه یافته و همچون یک مدیا پلیر با حالت های پخش مختلف عمل می کند و نمایش ویدئو خارج از صفحه اپلیکیشن و در ابعاد مدنظر کاربر را نیز میسر ساخته است.
  • نمایش چیدمان متفاوت برای یادداشت های موجود در Notes تا از این طریق تعداد بیشتری از یادداشت ها در یک صفحه نمایش داده شود.

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن

  • اپلیکیشن Passwords برای کنترل و یکپارچه سازی رمزهای مربوط به انواع App و Web App ها با حفظ امنیت کامل می باشد. از طریق این اپ در صورت دسترسی به یک اپ خاص در فضای مک دسترسی روی گوشی و آیپد نیز برای کاربر به صورت خودکار باز می شود.
  • یکی از قابلیت های بینظیری که به این نسخه از سیستم عامل مک افزوده شده، امکان نمایش کامل محتوای گوشی آیفون با قابلیت کنترل و دسترسی به تمامی قسمت های آن در فضای کامپیوتر مک می باشد، این قابلیت که iPhone Mirroring نام دارد، دسترسی کامل به فضای آیفون را بدون باز کردن گوشی از طریق چند کلیک موس برای کاربر فراهم می آورد. همچنین می توان بیش از یک آیفون را به مک متصل نمود و از طریق تنظیمات Desktop & Dock تعیین کرد که کدام یک از گوشی ها قابل دسترس باشد.

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن

  • ایجاد یادداشت محاسباتی در فضای اپ Notes و امکان تعیین واحد در مقیاس های متعدد برای عدد های وارد شده از جمله قابلیت های جدید اپلیکیشن Notes می باشد.
  • تنظیمات بیشتری برای اشتراک گذاری صفحات اپلیکیشن ها جهت نحوه نمایش محتوای هر اپ در زمان تماس تصویری با Face Time محیا شده است، همچنین تصاویر پس زمینه جذابی به تنظیمات Face Time اضافه شده که به جذابیت مکالمه تصویری می افزاید.
  • قابلیت فوق العاده هوشمندانه ای که به اپ Notes اضافه شده امکان ضبط صدا و تبدیل آن به متن است. برای دسترسی به این قابلیت بخش رکورد را فعال کنید و پس از اتمام روی نماد متن کلیک کنید تا فرایند تبدیل انجام شود. از طرف دیگر محتوای صوتی ضبط شده در میان یادداشت ها قابل مشاهده و دسترسی است.
  • ماشین حساب این نسخه هماهنگ با نسخه های جدید iOS تغییرات عمده ای یافته و امکان نمایش روند محاسبات به صورت مرحله ای و امکان تعیین واحد برای مقادیر محاسبه شده و حتی تبدیل این واحدها در مقیاس های مختلف برای کاربر محیا شده است.

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن

  • امکان اعمال افکت های متعدد گرافیکی روی متن ارسالی در فضای اپ Messages نیز وجود دارد که جذابیت نوشته را دو چندان می سازد و از طریق گزینه هایی در زمان تایپ این افکت ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. همچنین ایموجی ها به صورت کاملا داینامیک و متناسب با متن ارسالی نیز در اختیار کاربر قرار گرفته است.
  • جستجوی Spotlight در محیط مک بسیار هوشمند شده و محتوای درون اپلیکیشن ها را نیز برای دسترسی دقیق تر جستجو می کند.
  • در اپلیکیشن Safari علاوه بر قابلیت شخصی سازی پوسته و محیط نرم افزار، امکانات امنیتی از جمله کنترل دسترسی به برخی از Web App ها به آسانی از طریق یک افزونه در منوی بالایی Safari ممکن شده است.
  • سایر قابلیت هایی که به سیستم عامل macOS 15  اضافه شده نظیر: اضافه شدن انواع تنظیمات در اپلیکیشن Game Porting جهت ایجاد یک خروجی ایده آل برای گیم روی مک بوک و یا ظاهر و ابزار های اپلیکیشن Freeform جهت ایجاد انواع طرح های خلاقانه و جذاب تغییرات ساختاری یافته و یا اپلیکیشن Photos که امکانات هوشمندانه ای در مرتب سازی موضوعی عکس های شخصی کاربر پیدا کرده و روی اپلیکیشن Maps امکان مسیریابی با جزئیات بسیار بالا حتی برای مسیر پیاده روی را نیز ممکن ساخته است.

کامپیوتر های سازگار با نسخه پانزدهم macOS شامل دستگاه های نمایش داده شده در لیست تصویری زیر می باشد:

سیستم عامل macOS 15 و بررسی قابلیت های آن

برای اطلاعات بیشتر به صفحه پشتیبانی اپل در ارتباط با macOS 15 مراجعه کنید:

macOS Sequoia

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت