لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

هوش مصنوعی Apple Intelligence شرکت اپل را به جایگاه سابق خود برگرداند

هوش مصنوعی Apple Intelligence شرکت اپل را به جایگاه سابق خود برگرداند

در ماه های اخیر شرکت های بزرگ و رقیب های دیرینه اپل نظیر Nvidia و گوگل به شکلی بی سابقه مشغول توسعه سرویس های هوش مصنوعی شده اند و در این بین هر کدام به صورت انحصاری در زمینه توسعه زیر ساخت سخت افزاری و نرم افزاری موفق به ارائه بهترین سرویس هوش مصنوعی گشته اند. این روند به خصوص برای شرکت Nvidia روی داده، که با ارائه پردازنده های فوق العاده قدرتمند توانسته برای مدتی از شرکت اپل پیشه بگیرد.

اپل برای بازگشت به روند سود آوری سابق خود و به دست آوردن سهم بیشتر از بازار هوش مصنوعی در جریان کنفرانس WWDC24 که در اواخر بهار سال 2024 برگزار شد، در کنار عرضه سیستم عامل های مختلف برای انواع دستگاه های تولید شرکت اپل، نخستین نسل از سرویس هوش مصنوعی خود تحت عنوان Apple Intelligence را معرفی نمود.

هوش مصنوعی Apple Intelligence شرکت اپل را به جایگاه سابق خود برگرداند

شرکت اپل قرار است که به تدریج این سرویس بسیار هوشمند را با طیف وسیعی از اپلیکیشن ها در آیفون، آیپد و کامپیوترهای مک در تعامل قرار دهد و از همه مهمتر دستیار صوتی اپل یعنی Siri قرار است روی دستگاه های مختلف مجهز به این سرویس هوش مصنوعی شود و از این طریق با کاربر تعاملی بی سابقه همچون یک مکالمه را بر قرار کند. در طی هفته های اخیر رونمایی از این قابلیت ها در رشد سهام اپل و تقویت درآمد این شرکت تاثیر مستقیم داشته، به طوری که می توان گفت هوش مصنوعی Apple Intelligence شرکت اپل را به جایگاه سابق خود برگرداند.

از مهمترین قابلیت های سرویس هوش مصنوعی اپل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابزارهای نوشتاری پیشرفته: این سرویس به کاربران کمک می‌کند تا محتوای خود را با دقت و کیفیت بیش‌تری بنویسند و ویرایش کنند که قابلیت های فوق العاده ای را در محیط Notes و Messages در اختیار کاربر قرار می دهد. پیشنهاداتی برای گرامر، نگارش و انتخاب کلمات ارائه می‌شود و حتی می‌توان خلاصه‌ای از متن‌های بلند را به صورت خودکار ارائه دهد.
  • اعلان‌های هوشمند : سیستم Apple Intelligence با توجه به نیازها و ترجیحات کاربر، اعلان‌ها را مدیریت و بهینه سازی می‌کند. این قابلیت، نوتیفیکیشن‌های غیرضروری را فیلتر کرده و موارد مهم را در زمان مناسب به اطلاع کاربر می‌رساند.
  • ابزارهای تصویری خلاقانه: ابزارهایی مانند Image Playground به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر خود را به شکل خلاقانه‌تری ویرایش و به اشتراک بگذارند. این ابزارها امکاناتی مانند حذف پس‌زمینه، اعمال فیلتر و افکت، ترکیب و ویرایش تصاویر را به صورت خودکار فراهم می‌کنند.
  • بهبود و ارتقا: دستیار صوتی Siri با هوشمندی و دقت بیش‌تری به سوالات و درخواست‌های کاربران پاسخ می‌دهد. می‌توان از سیری برای انجام طیف گسترده‌ای از وظایف مانند تنظیم آلارم، برقراری تماس، ارسال پیام، پخش موسیقی و کنترل دستگاه‌های هوشمند خانگی استفاده کرد.
  • آگاهی زمینه‌ای : این سرویس با توجه به زمینه و محیط کاری کاربر، پیشنهادات و اطلاعات مناسبی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن ایمیل هستید، Apple Intelligence ممکن است پیشنهاداتی برای کلمات یا عبارات مرتبط ارائه دهد.
  • یکپارچگی با اپلیکیشن‌ها: سیستم Apple Intelligence به طور یکپارچه با برنامه‌های مختلف دستگاه‌ها کار می‌کند و تجربه کاربری روان‌تری را فراهم می‌سازد. به عنوان مثال، می‌تواند متن نوشته شده در یک برنامه را به طور خودکار در برنامه دیگری کپی و پیست کرد.
  • پردازش روی دستگاه: تمامی پردازش‌های مربوط به Apple Intelligence به صورت محلی و روی دستگاه کاربر انجام می‌شود. این امر به حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها کمک می‌کند.

هوش مصنوعی Apple Intelligence شرکت اپل را به جایگاه سابق خود برگرداند

از طرف دیگر تضمین های امنیتی که اپل در مورد سرویس هوشمند خود مطرح نموده، اطمینان طیف وسیعی از کاربران را جلب کرده و در نهایت منجر به روی آوردن بیشتر آنها به محصولات و بروزرسانی های جدید اپل شده است. تضمین های امنیتی اپل شامل اجرای بخش عمده ای از پردازش های هوش مصنوعی روی دستگاه کاربر، و پردازش بخش باقی مانده به صورت رمزنگاری شده روی سرورهای پشتیبانی اپل می باشد.

بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد بلند مدت اپل در زمینه هوش مصنوعی خوش بین بوده و معتنقدند در صورت دسترسی تمامی کاربران اپل به این سرویس تا سال 2025، اپل بار دیگر می تواند به جایگاه سابق خود به عنوان برترین شرکت در عرصه تکنولوژی دیجیتال بازگردد.

برای اطلاعات بیشتر درباره سرویس هوش مصنوعی اپل به لینک زیر مراجعه کنید:

AI for the rest of us

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427