لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

باگ جدید هوم کیت آیفون را به کام مرگ می‌کشاند

باگ جدید هوم کیت آیفون را به کام مرگ می‌کشاند

اخیرا یک باگ در زمان اتصال محصولات مبتنی بر هوم کیت به سرویس آیکلود پیدا شده که باعث می‌شود تا آیفون و ایپد با اختلالی شدید مواجه شوند.

بررسی‌های امنیتی حاکی از کشف یک حفره امنیتی جدید است که می‌تواند دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس را به طور کامل از کار بیاندازد و آن‌ها را به کام مرگ بکشاند. این باگ امنیتی باعث ری‌استارت شدن مداوم آیفون، هنگ کردن‌های متوالی دستگاه و دستکاری ابزارهای هوشمندسازی خانه متصل به هوم کیت می‌شود.

این آسیب‌پذیری توسط ترور اسپینیولاس، محقق امنیت سایبری کشف شده است که در API سرویس هوم کیت قرار گرفته است. رابط کاربری اپلیکیشن نصب شده در آی او اس از طریق این آسیب‌پذیری در اختیار هکرها قرار می‌گیرد. اگر یک هکر به یک دستگاه مبتنی بر هوم کیت نفوذ کند، در نهایت می‌تواند نام دستگاه متصل به هوم کیت را تغییر دهد. در صورتی که نام ابزار متصل به هوم کیت بسیار طولانی و بیشتر از ۵۰۰ هزار کاراکتر باشد، دستگاه‌های مبتنی بر آی‌ آی او اس به طور کامل از کار می‌افتد و امکان بازیابی آن‌ها وجود ندارد. دستگاه پس از تشخیص یک ابزار هوم کیت با نام طولانی به صورت دوره‌ای فریز می‌کند و مداوم ریبوت میشود. در این شرایط تنها راه حل برای کاربر ریستور کردن آیفون از طریق یک کامپیوتر مک است. با این حال پیش از استفاده دوباره باید دستگاه مبتنی بر هوم کیت از حساب آیکلاود کاربر حذف شود.

البته تا زمانی که دستگاه به آیکلود کاربر متصل باشد، مشکل برطرف نمی‌شود و کاربر پس از ورود اکانت اپل آیدی خود به دستگاه دوباره با همین مشکل مواجه خواهد شد.

این آسیب‌پذیری هر چند که باعث لو رفتن اطلاعات کاربران نمی‌شود، اما باعث اختلال در روند کارکرد دستگاه‌ها می‌شود و یک هکر به سادگی می‌تواند از طریق دستگاه مبتنی بر هوم کیت اختلالی بزرگ در دستگاه‌های مبتنی بر آی او اس و آیپد او اس ایجاد کند.

با توجه به این موضوع از کاربران آیفون درخواست شده تا هر دستگاهی را به لیست اپلیکیشن هوم خود متصل نکنند؛ چرا که هوم کیت می‌تواند آسیب زننده باشد.

گفتنی است که محقق کاشف این حفره امنیتی از سیاست‌های اپل انتقاد کرده و اعلام کرده که عدم شفافیت این شرکت در زمینه توسعه امینتی دستگاه‌ها باعث شده تا برطرف کردن این مشکل برای او امکان پذیر نباشد. تنها راه حل فعلی عدم اضافه کردن دستگاه‌های هوم کیت جدید به اپلیکیشن هوم و انتظار برای عرضه‌ آپدیت‌های امنیتی جدید است که البته اپل هنوز در مورد آن‌ها ادعایی نکرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5427