لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت نهم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت نهم

یکی از ساده ترین سیستم‌های موجود در بازار، سیستم عامل iOS است که بر روی آیفون‌ها و آیپدهای اپل شاهد هستیم. این سیستم عامل در عین ساده بودن، ویژگی‌های بسیاری دارد که متناسب با نیاز کاربران تعبیه شده اند. در آموزش اختصاصی NIC، قصد داریم که تمام بخش‌های مختلف این سیستم عامل را به شیوه‌ای ساده برای شما بازگو کرده و نکات مختلف را آموزش دهیم. در این فصل به سراغ تنظیمات دستگاه خواهیم رفت.

 

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت اول

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت دوم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت سوم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت چهارم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت پنجم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت ششم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت هفتم

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC – قسمت هشتم

 
Contacts
آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC - قسمت نهم

در این بخش، شما به تمام تنظیمات مربوط به مخاطبین دستگاه خود دسترسی خواهید داشت. پس اجازه دهید با همین بخش شروع کنیم. اولین بخشی که مشاهده خواهید کرد، بخش Accounts است که در واقع شما را به ایمیل‌هایتان هدایت می‌کند. همانطور که می‌دانید، شما می‌توانید مخاطبین خود را با ایمیل خود نیز سینک کرده و به این ترتیب به آن‌ها دسترسی داشته باشید. برای توضیح مفصل بخش ایمیل‌ها و پیام‌ها، به قسمت‌های قبلی آموزش صفر تا صد آیفون مراجعه کنید. حال اگر به صفحه قبل و بخش Contacts برگردیم، می‌توانیم به سایر بخش‌ها دسترسی داشته باشیم.

 آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC - قسمت نهم

Sort Order: در این بخش، شما می‌توانید مشخص کنید که در برنامه مخاطبین، نام‌ها به چه صورت مرتب شوند. گزینه First, Last را فعال کرده تا تمامی مخاطبین براساس حرف نام کوچکشان مرتب شده و گزینه Last, First را فعال کرده تا مخاطبین براساس نام خانوادگی‌ شان مرتب شوند.

Display Order: در این حالت، مشخص می‌کنید که در بخش مخاطبین، اول نام کاربر نشان داده شود یا اول نام خانوادگی؛ گزینه First, Last ابتدا نام کوچک فرد را نشان داده و Last, First ابتدا نام خانوادگی کاربر را نشان خواهد داد.

Short Name: این گزینه ای است که با روشن کردن آن، می‌توانید نام مخاطبین خود را به صورت کامل یا بلند بنویسید که فقط در زبان انگلیسی جواب می‌دهد. حالت‌های فامیل کوتاه، نام کوتاه، نام و یا فامیل تنها در این بخش اضافه شده است. همچنین با روشن کردن گزینه Prefer Nickname، می‌توانید برای وی لقب انتخاب کرده و آنرا ببینید.

My Info: وقتی وارد این بخش شوید، لیست مخاطبین شما ظاهر خواهند شد؛ اینجا باید حساب خود را انتخاب کنید تا سیری بتواند نام و نام خانوادگی و سایر اطلاعات شما را در خود داشته باشد.

Contacts Found In Apps: با روشن کردن این حالت، مخاطبین موجود در برنامه‌های شما در تمامی آیفون استفاده خواهد شد و با حذف آن، تمامی مخاطبین نیز حذف می‌شوند.

Import SIM Contacts: اگر مخاطبین شما درون سیم کارتتان ذخیره شده باشد، کافیست این گزینه را انتخاب کنید تا مخاطبین شما بر روی آیفون بارگزاری شوند.

Calendar

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC - قسمت نهم

حال وارد بخش تنظیمات مربوط به تقویم آیفون شما خواهیم شد. درست همانند بخش مخاطبین، در ابتدای صفحه با بخش Accounts مواجه خواهید شد. در این بخش، شما به ایمیل‌هایتان دسترسی دارید، چراکه رویدادهای کاری شما می‌تواند در ایمیل هم ذخیره شود و این بخش برای این کار است. حال اگر به صفحه اول بازگردیم، به این تنظیمات دسترسی خواهیم داشت.

Time Zone Override: با روشن کردن این گزینه، دستگاه شما همیشه زمان مربوط به منطقه زمانی که  قبلا انتخاب کردید را به شما نشان خواهد داد. مسلما برای کاربران ایرانی، این منطقه زمانی مربوط به شهر تهران است. با خاموش کردن این گزینه، دستگاه متناسب با موقعیت شما، منطقه زمانی را تغییر خواهد داد.

Alternate Calendars: در این بخش از تنظیمات، شما می‌توانید نوع تقویم متناوب خود را انتخاب کنید که معمولا دارای سه گزینه چینی، عبری و البته، اسلامی است.

Week Number: با روشن کردن این گزینه، درون برنامه تقویم می‌توانید شماره هر هفته را ببینید.

Sync: در این بخش، شما می‌توانید مشخص کنید که رویدادهای درون تقویم بعد از چه دوره ای مجددا همگام سازی شوند.

Default Alert Time: در این بخش از تنظیمات تقویم، شما می‌توانید برای رویدادهای مهم، روز تولد و غیره در آیفون یادآور تنظیم کنید تا آن روز مهم را فراموش نکنید. همچنین در این صفحه، گزینه ای به نام Time To Leave وجود دارد که با روشن کردن آن، آیفون موقعیت ترافیک و رویدادهارا بررسی کرده و به شما می‌گوید که چه زمانی بهتر است به سمت محل مورد نظر بروید.

Start Week On: در این جا، می‌توانید تنظیم کنید که اولین روز هفته در جایی که شما زندگی می‌کنید، چه روزی است. معمولا این بخش بر روی یکشنبه تنظیم شده اما شما می‌توانید آنرا به راحتی تغییر دهید.

Location Suggestion: با روشن کردن این گزینه، آیفون به شما مکان‌های تازه اطراف شما را به کاربر پیشنهاد می‌دهد.

Events Found In Apps: با روشن کردن این حالت، رویدادهای موجود در برنامه‌های شما در تمامی آیفون استفاده خواهد شد و با حذف آن، تمامی این رویدادها حذف می‌شوند.

Notes

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC - قسمت نهم
 

در این بخش، شما می‌توانید به تنظیمات مربوط به برنامه یادداشت پیش فرض آیفون دسترسی داشته باشید. اولین بخشی که خواهید دید، Accounts است که در آن، ایمیل‌های شما وجود دارد، چراکه اطلاعاتی مختلف مانند یادداشت‌ها نیز در ایمیل شما می‌تواند ذخیره شود و به این سبب، می‌توانید به آن‌ها از آیفون خود دسترسی داشته باشید. حال به سایر بخش‌ها می‌رسیم:

Sort Notes By: در این بخش، شما می‌توانید تنظیم کنید که نوشته‌های شما براساس آخرین تغییر، تاریخ ایجاد و یا عنوان مرتب شوند.

New Notes Start With: در این بخش می‌توانید مشخص کنید که نوشته‌های جدید شما با چه عنوانی نمایش داده شوند. معمولا سه گزینه تیتر، معرفی و بدنه اصلی متن در این تنظیمات وجود دارد.

Default Account: اگر از چند محصول اپل استفاده می‌کنید، در اینجا می‌توانید مشخص کنید که حساب اصلی برای برنامه یادداشت کدام دستگاه است.

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC - قسمت نهم

Password: با ورود به این بخش، صفحه ای ظاهر شده که در آن باید برای نوشته‌های خود، رمز انتخاب کنید. همچنین پس از انجام این کار می‌توانید مشخص کنید که از رمز عبوری دستی استفاده می‌کنید یا از سنسور اثر انگشت اپل.

Save Media To iPhone: با روشن کردن این گزینه، تمامی تصاویر و محتوایی که در برنامه یادداشت قرار می‌دهید به طور مستقیم در برنامه گالری ذخیره خواهند شد.

On My iPhone Account: با روشن کردن این گزینه ( که در حالت پیش فرض روشن است ) تمامی نوشته‌های شما بر روی حافظه آیفون ذخیره خواهند شد.

Reminders

آموزش صفر تا صد آیفون | ویژه تیم تحریریه NIC - قسمت نهم

در نهایت به بخش یادآورهای آیفون می‌رسیم. اولین مورد، Accounts است که شما را به سمت ایمیل‌هایتان هدایت می‌کند، چراکه رویدادهای مهم شما می‌تواند در ایمیل شما نیز ذخیره شود و به این سبب، می‌توانید از طریق آیفون به این موارد دسترسی داشته باشید. پس از آن، بخش Default List وجود دارد؛ در واقع، این بخش برای انتخاب برنامه پیش فرض یادآورهای شماست. اگر برنامه‌ای این چنینی ندارید، فقط برنامه Reminder را مشاهده خواهید کرد و اگر برنامه‌های دیگری در این زمینه مانند Noti:Do را داشته باشید، می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید. 

 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت