لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش جلوگیری از هک وای فای | چگونه از شر سارق های اینترنتی راحت شویم

آموزش جلوگیری از هک وای فای | چگونه از شر سارق های اینترنتی راحت شویم
طی ماه های گذشته اخبار زیادی را پیرامون نرم افزارهایی شنیدیم که میتوانستند تنها با یک کلیک مودم را هک کنند و از سیستم رمز آن عبور کنند . در این پست آموزشی قصد داریم تا آموزش بالابردن امنیت شبکه را بدهیم تا کاربران از این دست دزدی ها در امان باشند . 
حتما طی ماه های اخیر شاید این اتفاق برای شما هم زیاد افتاده باشد که افت ناگهانی سرعت اینترنت داشته باشید و یا اینکه حجم اینترنت شما به یکباره تمام شده باشد . معمولا در این مواقع بسیاری از افراد ، مقصر را سرویس دهنده اینترنت میدانند . در حالی که اینگونه نیست و آن ها خبر از هک شدنشان ندارند . اولین موردی که باید مورد بررسی قرار بگیرد این است که آیا هک شده ایم ؟

چه وسایلی به مودم متصل شده است ؟

ابتدا باید از این قضیه مطمئن شویم که چه وسایل و گوشی هایی به مودم وصل شده است . برای اینکار میتوانید نرم افزار Fing Network Tools را دانلود و نصب کنید . این نرم افزار امکانات بشماری را به شما خواهد داد که یک از آن ها رصد افرادی که به مودم وصل شده اند میباشد . میتوانید این نرم افزار را از اپ استور دانلود کنید . 

چه کارهایی را باید انجام دهیم تا هک نشویم ؟

نرم افزارهایی که برای هک مودم منتشر شده اند ، با اینکه قادر به عبور از رمز بسیاری از مودم ها هستند ، اما تمامی سیستم رمزگذاری را نمیتوانند دور بزنند . یکی از بهترین و امن ترین سیستم رمزگذاری روی مودم ها سیستم WPA2-PSK میباشد . چنانچه مودم را روی این سیستم رمزگذاری بگذارید ، هیچ نرم افزاری تا زمان نگارش این پست آموزشی ، قادر به عبور از رمز وای فای شما نخواهد بود . برای اینکار باید وارد تنظیمات مودم شوید . بسیاری از مودم ها با وارد کردن آی پی 192.168.1.1 در مرورگر وارد تنظیمات مودم میشود . اما آی پی بعضی از مودم ها اینطور نیست و باید برای اینکار آی پی دیگری را وارد کنید . برای دیدن آی پی مورد نظر میتوانید به دفترچه راهنمای خود مودم مراجعه کنید . پس از ورود به تنظیمات مودم باید Interface Setup بروید و در آنجا Wireless را انتحاب کنید . حال دنبال گزینه Authentication Type باشید و پس از یافتن آن ، نوع پسورد را روی گزینه WPA2-PSK قرار دهید . 

روشی مطمئن برای جلوگیری از نفوذ :

شاید هنوز افراد زیادی باشند که نگران به سرقت رفتن حجم اینترنتشان باشند و بخواهند از روش های دیگر برای جلوگیری از هک شدن استفاده کنند . روش دوم استفاده از Mac Address میباشد . فعلا قطعی ترین و امن ترین راه باری جلوگیری از سو استفاده ها و دزدی ها این مورد میباشد . طی این روش شما در مودم تعریف میکنید که چه وسایلی قادر خواهند بود به مودم وصل شوند و سایر وسایل حتی با داشتن پسورد مودم ، قادر به وصل شدن نباشند . 
برای اینکه بتوانید به تنظیمات Mac Adress روی مودم دسترسی پیدا کنید ، مجددا باید وارد تنظیمات مودم شوید . همان طور که در بالا ذکر شد ، با زدن آی پی 192.168.1.1 در مرورگر میتوانید وارد تنظیمات مودم شوید . به مسیر Interface Setup و سپس Wireless شوید و Wireless Mac Adress را روی Activate قرار دهید . پس از فعال کردن این گزینه قادر خواهید بود تا مک آدرس گوشی و لپ تاپ هایتان را وارد این قسمت کنید و دیگر خیالتان از هک شدن راحت شود . 
برای اینکه مک آدرس را در گوشی هایتان پیدا کنید ، کافی است تا به مسیر زیر بروید و WiFi-Adress را در قسمت تنظیمات مک آدرس مودم وارد کنید . برای گوشی های آیفون و همچنین آیپد میتوانید مسیر زیر را دنبال کنید .
Setting << General << About << Wi-Fi Adress
همچنین اگر از سیستم عامل مکینتاش و لپ تاپ های اپل استفاده میکنید ، میتوانید نرم افزار System Preferences را باز کنید و سپس وارد Network شوید . گزینه Advanced را انتخاب کنید . حال در سربرگ وای فای مک آدرس را خواهید یافت . 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373