لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حل مشکل فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم

حل مشکل فعال نشدن آیمسیج و فیس تایم

یکی از مشکلاتی که کاربران اپل با آن مواجه هستند فعال سازی اپلیکیشن آیمسیج در فضای iOS می باشد که امکان پیام رسانی از طریق گوشی های آیفون را با اختلال مواجه می کند و این مشکل برای فعال سازی فیس تایم نیز می تواند اتفاق بیفتد.
اگر در فرایند فعالسازی آی مسیج یا فیس تایم با مشکل مواجه شدید و خطایی با مضامین زیر را دریافت می کنید یعنی فرایند فعالسازی اپلیکیشن با مشکل مواجه شده است:
• Waiting for activation
• Activation unsuccessful
• An error occurred during activation
• Could not sign in, please check your network connection
• Unable to contact the iMessage server. Try again.

حل مشکل فعال کردن آیمسیج و فیس تایم

برای رفع این خطاها در بخش آیمسیج ابتدا از اتصال گوشی به شکل مطمئن به اینترنت مطمئن شوید.
شما برای فرایند فعالسازی نیازمند دریافت SMS با شماره تلفن همراه خود هستید تا هر دو اپ روی شماره تلفن شما فعال گردد و امکان دریافت SMS از سرورهای اپل باید برای شما میسر باشد.
بعد از این مرحله از تنظیم بودن منطقه زمانی خود از طریق تنظیمات زیر مطمئن شوید.
Settings > General > Date & Time
بعد از اطمینان از مراحل بالا آیمسیج و فیس تایم را خاموش کرده و دستگاه خود را Reset کنید و پس از بالا آمدن دستگاه هر دو برنامه را به حالت روشن در آورید. برای روشن و خاموش کردن این دو برنامه از مسیر زیر استفاده کنید.
Go to Settings > Messages
Go to Settings > FaceTime
با انجام راه حل های بالا 24 ساعت این دو برنامه باید فعال شود در غیر این صورت از موارد زیر اطمینان حاصل کنید:
به روز بودن دستگاه خود به آخرین نسخه iOS
از تنظیمات contact your carrier دستگاه خود و امکان دریافت SMS اطمینان حاصل کنید.
اگر پیغام زیر را جهت دریافت و ارسال SMS دریافت نمودید حتما روی گزینه OK کلیک کنید تا پیام های مرتبط را دریافت کنید.
Your carrier may charge for SMS messages used to activate FaceTime and iMessage
و یا ارتباط با Apple Support را بررسی کنید.
از سوی دیگر برای دریافت کمک بیشتر می توانید با آدرس Email وارد این دو برنامه شوید و در صفحه Apple ID Account می توانید تمامی ایمیل های معتبر خود را که برای اعتبارسنجی استفاده کرده اید را مشاهده کنید. در صورت اشتباه بودن می توایند از سیستم در خواست به روز رسانی ایمیل و ارسال مجدد آن را داشته باشید.

استفاده از اپ فیس تایم و آیمسیج جذابیت داشتن یک چت تصویری فوق العاده با دوستان و خانواده را برای کاربران گوش های آیفون، انواع آیپد ها و دستگاه های مک را فراهم آورده است. فیس تایم همانند آیمسیج از طریق شماره تلفن همراه به آسانی فعال شده و به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربر قرار می گیرد. همچنین نصب این محصول از طریق App Store به آسانی قابل انجام است.
تنظیمات فیس تایم پس از اتصال به اینترنت از طریق رفتن به تنظیمات گوشی آیفون صورت می پذیرد، بدین صورت که پس از ورود به تنظیمات در قسمت پایینی صفحه روی Face Time ضربه بزنید، سپس در صفحه جدید زبانه فیس تایم را حرکت دهید تا برنامه اجرا شود و بعد زدن Use Apple ID تلفن همراه یا ایمیل تان را وارد کنید تا برنامه بطور کامل برای شما فعال شود.
اما با وجود انجام تنظیمات در برخی از موارد کاربران با مشکلاتی در عملکرد فیس تایم یا آیمسیج مواجه می شوند که اپ را به طور کامل از دسترس خارج می کند. در این مقاله به برخی از روش های رفع این مشکلات می پردازیم.
روش اول که یکی از ساده ترین آنهاست راه اندازی مجدد دستگاه البته قبل از این کار از بسته بودن تمامی برنامه ها اطمینان حاصل نمایید کرده و اجازه ندهید داده ای به صورت ذخیره نشده در دستگاه باقی مانده باشد.
روش دوم بررسی در دسترس بودن سرویس فیس تایم از طریق سرویس های اپل است زیرا در صورت اختلال در سرویس دهی اپ برای تمامی کاربران از دسترس خارج می شود، برای اطمینان از این موضوع می توانید به سایت اپل و بخش System Status مراجعه نمایید، در دسترس بودن اپلیکیشن برای تمامی کاربران قابل مشاهده است.
عدم برقراری ارتباط می تواند به دلیل صحیح نبودن جزئیات تماس برای هر کدام از طرفین تماس باشد از این رو روش سوم انجام تنظیمات مربوط به جزئیات تماس از طریق مسیر زیر است.
Settings > FaceTime > You Can Be Reached By FaceTime At
در بسیاری از موارد فعال نبودن قابلیت چت گروهی می تواند مانع از انجام چت یک به یک نیز شود، از این رو روش چهارم فعال کردن گزینه Group Face Time است. همچنین برای فعال نمودن این قابلیت دستگاه شما حداقل باید مجهز به iOS 12.1.4 به بعد باشد.
اختلال دیگر که در چت گروهی رخ می دهد، قطع عملکرد اپلیکیشن در زمان افزایش افراد حاضر در جریان چت است، برای جلوگیری از این مشکل اضافه شدن افراد به چت را به صورت تک به تک انجام دهید و از طرف دیگر افراد حاضر را محدود کنید و از شلوغ شدن چت جلوگیری کنید زیرا اگر یکی از افراد مشکلی در تنظیمات فیس تایم خود داشته باشند در عملکرد کلی چت گروهی تاثیر خواهد گذاشت.
دلیل دیگر برای عدم عملکرد درست برنامه به روز نبودن سیستم عامل iOS و یا به روز نبودن نسخه برنامه فیس تایم است به همین جهت از مسیر زیر برای بررسی به روز بودن برنامه ها استفاده کنید.
Settings > General > Software Update
دلیل عمده دیگر اختلالات اینترنتی و افت سرعت شبکه سراسری است که در عملکرد کلی چت تصویری و کیفیت برقراری ارتباط مشکلات عمده ای را ایجاد می کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت